Najdziwniejsze reklamy 2013 roku: Citroën, Samsung, Nokia Lumia i Christopher Walken jako krawiec (wideo)
Magazyn „AdWeek” ogłosił listę 13 najdziwniejszych spotów ubiegłego roku. Znalazły się na niej reklamy takich marek jak Samsung, Citroën, Nokia, Jack & Jones, Galaxy oraz kilka spotów z kampanii społecznych.
Do najdziwniejszych spotów w kategorii kampanii społecznych zaliczono wideo z Joaquinem Phoenixem zrealizowane dla PETA, spot fińskiej organizacji Cancer Society pokazujący szkodliwość palenia w ciąży oraz spot dla organizacji Think!, który wzbudził w zeszłym roku duże kontrowersje, sugestywnie obrazujący skutki jazdy pod wpływem alkoholu.
Na czele listy „AdWeeka” znalazły się reklamy z kampanii firmy odzieżowej Jack & Jones, w których słynny aktor Christopher Walken wciela się w postać krawca. Przypomnijmy, że spoty te zdobyły Grand Prix w zeszłorocznym konkursie Eipca Awards (więcej na ten temat).
>>> Axe, Ford, LG, Old Spice i David Lynch - najdziwniejsze reklamy 2012 roku
Cechą wspólną wszystkich reklam uznanych za najdziwniejsze jest operowanie makabrą, groteską oraz chęć zaskoczenia widza. Często obecny jest w nich absurdalny humor (spot Marc Jacobs) i niespodziewany zwrot akcji (reklama Citroëna).
Wyróżnione spoty mają też silny przekaz emocjonalny - nierzadko bardzo szokujący, jak na przykład reklama dla Think!, w której niczego niespodziewający się ludzie zostają nagle bardzo mocno przestraszeni. Z kolei w spocie salonu fryzjerskiego oczom zaskoczonych klientek ukazuje się duch rodem z filmu „Egzorcysta”.
Najdziwniejsze reklamy 2013 roku według „AdWeeka”
Citroën DS3 Cabrio, „Baby”
Samsung, „Evolutionary Husband?”
Galaxy, „Audrey Hepburn”
PETA, „Joaquin Phoenix is dwrowning”
Ibizious
Druga część zestawienia na kolejnej stronie
1 2
Dołącz do dyskusji: Najdziwniejsze reklamy 2013 roku: Citroën, Samsung, Nokia Lumia i Christopher Walken jako krawiec (wideo)