Nagrody Pulitzera za ujawnienie molestowania w Hollywood i powiązań Trumpa z Rosją. Jest polski akcent
Wczoraj rozdano prestiżowe Nagrody Pulitzera. "New York Times" i "New Yorker" zostały nagrodzone za artykuły o molestowaniu w Hollywood. "NYT" i "The Washington Post" za teksty o rosyjskiej ingerencji w amerykańskie wybory. Nagrodę otrzymała także urodzona w Bytomiu, ale wychowana w Ameryce Martyna Majok.
Nagrody Pulitzera są przyznawane od 1917 r. za wybitne osiągnięcia w dziedzinie dziennikarstwa, literatury i muzyki. Wyróżniani są głównie amerykańscy dziennikarze i twórcy. Listę tegorocznych zwycięzców podano w poniedziałek podczas specjalnej konferencji.
Kategorii jest 21, z czego najwięcej - 14 - przyznawanych jest dziennikarzom. W dwudziestu z nich zwycięzca dostaje czek na 15 tys. dolarów, w kategorii służba publiczna - złoty medal.
Zdobywcy Nagród Pulitzera w 2018 r. w kategoriach dziennikarskich
Służba publiczna - redakcje "The New York Times" i "The New Yorker" za artykuły o wieloletnim molestowaniu seksualnym, jakiego dopuszczał się Harwey Weinstein, producent filmowy. Artykuły dla "NYT" napisały dziennikarki Jodi Kantor i Megan Twohey, a dla "TNY" Ronan Farrow.
Love these guys!!! Great teamwork and an honor to share the Pulitzer Prize with our NYT friends 🍾🥂 pic.twitter.com/e9Rs1GCRBb
— Philip Rucker (@PhilipRucker) 16 kwietnia 2018
Dziennikarstwo krajowe - redakcje "The New York Times" i "The Washington Post" za teksty związane ze śledztwem ws. ingerencji Rosji w wybory prezydenckie w USA w 2016 roku oraz opisanie kontaktów rosyjskich urzędników z przedstawicielami Donalda Trumpa w kampanii wyborczej.
Breaking News - dziennik "The Press Democrat" za relację z historycznych pożarów, które spustoszyły Santa Rosa i hrabstwo Sonoma.
Dziennikarstwo śledcze - "The Washington Post" za informacje, że republikański kandydat na senatora Roy Moore dopuszczał się molestowania seksualnego nieletnich dziewczynek.
Dziennikarstwo objaśniające - "The Arizona Republic" i USA Today Network za materiały dotyczących zbudowania muru wzdłuż granicy USA z Meksykiem.
Dziennikarstwo lokalne - redakcja "The Cincinnati Enquirer" za wnikliwą narrację i wideo dokumentujące siedem dni używania heroiny w Cincinnati, ukazujące, w jaki sposób śmiertelne uzależnienie spustoszyło rodziny i lokalne społeczności.
Dziennikarstwo międzynarodowe - Claire Baldwin, Andrew R.C. Marshall i Manuel Mogato z agencji Reuters za teksty o brutalnych morderstwach dokonywanych w imieniu wojny z narkotykami, którą wypowiedział prezydent Filipin Rodrigo Duterte.
Publicystyka - Rachel Kaadzi Ghansah z czasopisma "GQ" za portret mordercy Dylanna Roofa
Komentarz - John Archibald z Alabama Media Group
Krytyka - Jerry Saltz z "The New York Magazine"
Editorial writing - Andie Dominick z "The Des Moines Register"
Komiks - Jake Halpern i Michael Sloan z "The New York Timesa" za serię komiksów, które opisują codzienne zmagania rodziny uchodźców i strach przed deportacją.
Fotografia informacyjna - Ryan Kelly z "The Daily Progress" w Charlottesville za uchwycenie momentu uderzenia samochodu podczas zamieszek na tle rasowym w Charlottesville w stanie Wirginia
Fotografia pełnometrażowa - pracownicy Reutersa za zdjęcia, które ujawniają przemoc, jakiej doświadczają uchodźcy z grupy etnicznej Rohingja uciekając z Birmy.
LITERATURA, SZTUKA I MUZYKA
Fikcja - "Less" Andrewa Seana Greera.
Dramat - "Cost of Living" Martyny Majok (urodzona w Bytomiu, ale wychowana w Ameryce)
Historia - "The Gulf. The Making of American Sea" autorstwa Jacka E. Davisa
Biografia - "Prairie Fires: The American Dreams of Laura Ingalls Wilder" autorstwa Caroline Fraser.
Poezja - "Half-light" autorstwa Frank Bidart.
Reportaż - "Zamykanie swoich. Zbrodnia i kara w czarnej Ameryce", James Forman Jr.
Muzyka - "DAMN" Kendricka Lamara.
Dołącz do dyskusji: Nagrody Pulitzera za ujawnienie molestowania w Hollywood i powiązań Trumpa z Rosją. Jest polski akcent