SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia zapowiada telewizję cyfrową i HDTV

Multimedia Polska planuje także wejść na rynek hurtowej sprzedaży abonamentu oraz zostać wirtualnym operatorem telefonii komórkowej.

Multimedia Polska spodziewa się, że w przyszłym roku zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) spółki wzrośnie o ponad 20%. Już drugie półrocze 2006 ma być pod względem wyników finansowych zdecydowanie lepsze od pierwszego, poinformował we wtorek prezes firmy Andrzej Rogowski. We wtorek Multimedia Polska ogłosiła założenia swojej strategii.

Multimedia to operator telewizji kablowej i dostawca usług telefonicznych oraz szerokopasmowego internetu.

Giełda jeszcze w tym roku

Firma złożyła właśnie prospekt emisyjny i obecnie firma czeka na jego zatwierdzenie. Debiut na GPW planuje jeszcze na ten rok.

Zapowiadaną poprawę wyników planuje osiągnąć dzięki strategii, której jednym z głównych założeń jest oferowanie usług pakietowych (triple play – łączących telewizję kablową, szerokopasmowy internet oraz telefonię stacjonarną).

„Drugie półrocze będzie znacząco lepsze od pierwszego półrocza. Nie będzie to EBITDA pierwszego półrocza razy dwa, ale więcej. W przyszłym roku wzrost EBITDA wyniesie ponad 20%” – powiedział na konferencji Rogowski.

W I półroczu 2006 roku Multimedia miały 25,6 mln zł zysku netto, 40 mln zł zysku operacyjnego 89,2 mln zł EBITDA oraz 186,7 mln zł przychodów.

Prezes nie podał prognoz dotyczących wzrostu liczby abonentów, ale powiedział, że spółka sprzedaje obecnie kilkanaście tysięcy usług miesięcznie.

„To sprzedaż wyższa od naszych oczekiwań” – powiedział Rogowski.

Na koniec czerwca 2006 roku Multimedia miała 564 tys. klientów, z czego 114 tys. było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, internetu i telefonu), a 25 tys. to abonenci usługi triple play. Łącznie na koniec czerwca klienci spółki korzystali z 747.000 usług.

„Nasza strategia wzrostu organicznego to nic więcej jak kontynuacja dotychczasowej strategii rozwoju przede wszystkim usług pakietowych” – powiedział Rogowski.

Będą nowe usługi

Władze Multimediów zapowiadają, że w ramach wzrostu organicznego wdrażane będą również nowe usługi jak telewizja cyfrowa, wideo na żądanie, sprzedaż za pośrednictwem telewizji (tzw. t-commerce) czy telewizja wysokiej rozdzielczości.

"Telewizję cyfrową i usługi cyfrowe chcemy uruchomić w 2007 roku, z pewnością w pierwszej połowie i chcemy wdrożyć ten projekt we wszystkich naszych sieciach w Polsce" - powiedział Rogowski.

Multimedia chcą też skorzystać z liberalizacji rynku i wejść na rynek hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) oraz szerokopasmowego dostępu do internetu na bazie obcej infrastruktury tzw. bistream access. Ponadto planują też być wirtualny operatorem telefonii komórkowej.

„Prowadzone są rozmowy z więcej niż jednym partnerem. Wstępnie planujemy wdrożenie w II połowie przyszłego roku” – zapowiada Rogowski.

Czas na konsolidację

Prezes Rogowski mówi, że chciałby przyspieszyć rozwój firmy i brać udział w konsolidacji rynku operatorów telewizji kablowej na którym działa ponad 630 operatorów, z czego czterech największych (UPC, Vectra, Multimedia i Aster) kontroluje ok. 47 proc. rynku. Multimedia ma ok. 9 proc. udziału w rynku.

„Byliśmy i nadal zamierzamy pozostać aktywnym uczestnikiem konsolidacji rynku” – powiedział Rogowski.

"Cały czas prowadzimy rozmowy. Interesują nas i małe i średnie firmy. W sumie rozmowy jakie mamy w różnej fazie wzajemnego kontaktowanie się, to jest jakieś 140.000-150.000 klientów" - powiedział Rogowski.

Inwestycje za 100-110 mln zł

Multimedia zakładają, że w 2007 roku inwestycje spółki sięgną ok. 100-110 mln zł, z czego plany związane z uruchomieniem usług cyfrowych pochłoną 70-80 mln zł, a inwestycje tzw. bazowe (na utrzymanie biznesu na niezmienionym poziomie) ok. 30 mln zł.

W ciągu ostatnich 3-4 lat spółka zainwestowała w modernizację ponad 400 mln zł, dlatego też w ten obszar nie będzie musiała inwestować w przyszłym roku.

"W 2007 roku nie przewidujemy inwestycji w obszarze modernizacji sieci, a na projekt cyfryzacji przewidujemy 70-80 mln zł. Inwestycje bazowe planujemy na ok. 30 mln zł" - powiedział Rogowski.

Spółka liczy też na dynamiczny wzrost EBITDA zarówno w 2006, jak i w 2007 roku.

"Wyniki III kw. 2006 roku pokazują, że w drugim półroczu EBITDA będzie znacząco lepsza niż w pierwszej połowie. W 2007 roku planujemy wzrost EBITDA znacząco ponad 20-proc." - powiedział Rogowski.

Na koniec I półrocza 2006 roku przychody ze sprzedaży grupy Multimedia wyniosły 187 mln zł, EBITDA 89 mln zł, a zysk netto 25,6 mln zł. ARPU w telewizji kablowej wynosiło ok. 30 zł, w internecie ponad 50 zł, a w telefonii blisko 60 zł.

"Myślimy, że ARPU w telewizji kablowej będzie miał tendencję rosnącą i wierzymy, że abonenci zechcą płacić więcej za coraz lepszy produkt. W internecie i telefonii jesteśmy pod silną presją konkurencji i ceny ustala rynek" - powiedział Arkadiusz Dorynek, wiceprezes spółki odpowiedzialny za finanse.

W 2005 roku przychody grupy Multimedia, która zatrudnia 850 osób, wyniosły 356 mln zł, a EBITDA 157 mln zł. W 2005 roku 46 proc. przychodów grupy pochodziło z telewizji kablowej, 33 proc. z telefonii stacjonarnej, a z internetu 19 proc.

Kapitał akcyjny spółki dzieli się obecnie na ok. 131 mln akcji, a głównym akcjonariuszem jest Emerging Ventures Limited, który pośrednio kontroluje 91 proc. akcji. Ok. 6,2 proc. należy do ABN Amro Ventures.

Największym akcjonariuszem Multimedia Polska jest Emerging Ventures Limited, który kontroluje 91% kapitału firmy, ABN Amro ma 6,22 % kapitału.

Dołącz do dyskusji: Multimedia zapowiada telewizję cyfrową i HDTV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl