Multimedia Polska planuje wprowadzić wideo na żądanie
Multimedia Polska chce prawdopodobnie na przełomie sierpnia iwrześnia wprowadzić do swojej oferty usługę wideo na żądanie (Videoon Demand - VoD).
Na jesieni Multimedia planuje też uruchomienie kolejnych usług,takich jak np. Time-Shift TV, czyli przeglądanie zarejestrowanychprogramów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia, czymożliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji, a takżetakich jak gry, mail i komunikator.
"Prawdopodobnie na przełomie sierpnia i września pojawi sięwideo na żądanie. Obecnie prowadzone są rozmowy z dostawcamikontentu, czyli filmów. Wybrana została jedna firma, z którąprowadzone są negocjacje i ta firma dostarczy filmy, które znajdąsię w ofercie" - poinformowało źródło.
"Prawdopodobnie na jesieni pojawią się też kolejne usługi, takiejak komunikator, gry sieciowe, mailing, czy nagrywarka" - dodałoźródło.
Wcześniej w czwartek Grupa Multimedia Polska, która w majurozpoczęła komercyjną sprzedaż telewizji cyfrowej wysokiejrozdzielczości (HDTV) w swoich sieciach kablowych, poinformowała,że po 10 tygodniach od wprowadzenia tej oferty ma podpisanych 5tysięcy umów, a sygnał telewizyjny dociera już do niemal 200 tys.gospodarstw domowych w 23 miastach objętych siecią operatora.
Docelowo w zasięgu tej usługi znajdzie się 450 tysięcymieszkań.
Multimedia Polska spodziewa się dynamicznego wzrostu liczbyabonentów korzystających z cyfrowej telewizji kablowej powprowadzeniu Video na Żądanie (VoD) czyli wirtualnej wypożyczalnivideo.
"Prowadzimy obecnie testy, a także finalizujemy rozmowy zpotencjalnymi dostawcami filmów, które znajdą się na półkach naszejwirtualnej wypożyczalni. Zakładamy, że już w momencie uruchomieniatej usługi, biblioteka filmów zawierać będzie kilkaset tytułów" -powiedział prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikaciespółki.
Multimedia Polska oferują cyfrowa telewizję kablową jako produktPremium. Mogą z niej korzystać abonenci, którzy wykupili najszerszypakiet telewizji kablowej (Komfort), który zawiera ponad 60programów. Ten pakiet posiada około 60 proc. spośród ponad 600 tys.wszystkich abonentów Multimedia Polska.
Spółka Multimedia Polska to czołowy dostawca usługi Triple Playłączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp dointernetu oraz telefonię stacjonarną.
Na koniec pierwszego kwartału 2007 roku klienci MultimediaPolska korzystali łącznie z 861,8 tys. usług (RGU). StrategiaSpółki zakłada dalszy rozwój usług pakietowych zawierającychjednocześnie telefon, szerokopasmowy dostęp do Internetu itelewizję kablową.
W samym czasie spółka dostarczała usługę pakietową zawierającąco najmniej dwie z w/w usług około 169 tys. klientów, z czego ok.36,6 tys. wybrało pełen pakiet Triple Play, który zawiera wszystkietrzy usługi.
Multimedia Polska osiągnęła w pierwszym kwartale 2007 rokuniemal 100 mln zł przychodów. Skorygowany EBITDA (skorygowany ojednorazowe zdarzenia zysk operacyjny powiększony o amortyzację)wyniósł 49,5 mln zł, a zysk netto 16,5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska planuje wprowadzić wideo na żądanie