Mozaic opracowuje badanie efektywności product placement
Mozaic - dział OmnicomMediaGroup od dwóch lat specjalizujący się w działaniach z zakresu reklamy niestandardowej, takich jak product placement czy broadcast marketing - przygotowuje ofertę badań pozwalających zmierzyć efektywność sponsoringu użyczeniowego (product placement) realizowanego w telewizji lub kinie.
Badanie, opracowywane we współpracy z działem OMG Metrics, będzie polegało na analizie skuteczności kampanii product placement w kreowaniu poszczególnych elementów wizerunku marki, w szczególności w budowaniu skojarzeń emocjonalnych z marką oraz komunikowaniu racjonalnych korzyści związanych z używaniem marki w filmie lub serialu. Metodologia badania oparta jest na połączeniu elementów badania ilościowego, mierzącego ogólnie świadomość marki oraz badania jakościowego - wyjaśniającego elementy składające się na subiektywny odbiór placementu".
Jedna z propozycji badań pozwala na przykład porównać efekty product placement vs efekty standardowej kampanii reklamowej. Badanie to zakłada pomiar dynamiki zmian w zakresie świadomości marki oraz weryfikację efektów ilościowych i jakościowych kampanii product placement w stosunku do kampanii standardowej. Na podstawie opracowanej metodologii inne produkty badawcze z tego zakresu zawsze będą planowane i realizowane stosownie do potrzeb zbadania różnych zależności w indywidualnym przypadku.
"Dzięki nowej ofercie badań realizowanych we współpracy z
działem OMG Metrics, będziemy mogli zaoferować naszym Klientom,
poza opracowaniem i realizacją niestandartowych form reklamy,
również pomiar ich efektywności. Jestem przekonana, że możliwość
zdobycia twardych danych prezentujących. skuteczność nietypowych
form reklamy, pozwoli wielu marketerom już w bliskiej przyszłości w
większym stopniu korzystać z projektów typu product placement. Już
teraz przygotowujemy realizację takich badań dla naszych Klientów."
- podsumowuje Urszula Chim, Group Account Director
Mozaic.
Dołącz do dyskusji: Mozaic opracowuje badanie efektywności product placement