Morele.net wdraża ChatGPT
Morele.net wykorzystał sztuczną inteligencję w praktyce i wdrożył ChatGPT do swojego panelu „Zapytaj eksperta”. Sklep chce być liderem w wdrażaniu rewolucyjnych rozwiązań opartych na AI.
Ze względu na szeroką ofertę Morele.net, dużym wyzwaniem sklepu jest wspieranie klienta na jego ścieżce zakupowej. Klienci potrzebują szybko uzyskać doradztwo i odpowiedzi na pytania - zarówno o kompatybilność procesora z danym zestawem komputerowym, jak i o wymiary lalki Barbie - i to 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Do tej pory klienci mogli skorzystać z funkcji „Zapytaj eksperta”, znajdującej się na karcie produktu, dzięki której ich pytanie trafiało do grupy ekspertów i pracowników Morele.net. Skala zapytań jednak wciąż się powiększa, dlatego Morele.net zdecydowało się wdrożyć model językowy ChatGPT, który zasilany danymi o produktach ze sklepu odpowiada na część pytań od razu, ułatwiając finalizację zamówienia przez klienta.
„Jesteśmy na początku drogi. Wykorzystanie różnych wariantów i modeli sztucznej inteligencji w działalności e-commerce i szybka adaptacja nowych narzędzi będzie stanowić o konkurencyjności naszego sklepu. Od algorytmizacji zakupów i cen przez wewnętrzne procesy, aż po obsługę Klienta - AI rewolucjonizuje nasze metody pracy” - komentuje Michał Pawlik, prezes Morele.net.
Według przedstawicieli sklepu, pierwsze efekty wdrożenia są bardzo zachęcające. Oceniany przez pracowników Morele.net ChatGPT, wzmocniony danymi ze sklepu, udziela szybkich i dobrych (a czasami nawet bardzo dobrych) odpowiedzi dla około 50 proc. z 10 tys. pytań, jakie są zadawane za pośrednictwem funkcji „Zapytaj eksperta”.
„Biorąc pod uwagę, że to pierwsze wdrożenie, silnik cały czas jest optymalizowany, a w kolejce jest zasilenie go kolejnymi zestawami danych - to bardzo dobry wynik. Istotnie obniżymy koszty obsługi Klienta, jednocześnie podnosząc konwersję” - komentuje Dariusz Jodziewicz, dyrektor jakości w Morele.net
Za funkcjonalność „Zapytaj eksperta” na Morele.net odpowiada młody krakowski start-up askspot.io, dostarczający platformę, za pomocą której niezależni eksperci mogą odpowiadać na pytania klientów różnych sklepów. Dodatkowe wdrożenie ChatGPT pozwoli wyodrębnić prostsze zapytania klientów tak, aby zrzeszeni na platformie eksperci mogli poświęcić więcej czasu na doradztwo zakupowe i rozwiązywanie trudniejszych problemów.
ChatGPT ma ponad 100 mln użytkowników
W styczniu tego roku liczba użytkowników aplikacji ChatGPT wyniosła 100 milionów, a dziennie odwiedza ją 13 mln osób - szacował bank inwestycyjny UBS. „Na przestrzeni 20 lat śledzenia przestrzeni internetowej nie możemy sobie przypomnieć szybszego wzrostu konsumenckiej aplikacji internetowej” - napisali analitycy instytucji.
Aplikację ChatGPT opracowała amerykańska firma OpenAI. Służy m.in. do tworzenia odpowiedzi na pytanie lub polecenia wprowadzane przez użytkownika. Potrafi też wykonać bardziej złożone zadania, na przykład napisać opowiadanie.
Według Reutersa w grudniu podczas prezentacji dla potencjalnych inwestorów przedstawiciele Open AI zapowiadali, że spółka w 2023 roku osiągnie 200 mln dolarów przychodów, a w przyszłym roku - miliard dolarów.
Dołącz do dyskusji: Morele.net wdraża ChatGPT