Monolit w Warszawie to akcja AszDziennika
Nietypowa instalacja przypominająca monolit, która pojawiła się w Warszawie kilka dni temu, to performance satyrycznego serwisu AszDziennik należącego do Grupy naTemat.
Monolit pojawił się w okolicach mostu Świętokrzyskiego w Warszawie niespodziewanie w nocy z 8 na 9 grudnia. Metalowym słupem szybko zaczęły interesować się media - pod koniec listopada podobną konstrukcję odkryto na pustyni w stanie Utah w USA, a potem w kilku innych miejscach w różnych częściach świata.
W poniedziałek serwis satryczny AszDziennik (należy do Grupy naTemat) ujawnił, że jego zespół ustawił warszawski monolit.
- Tym sposobem trochę z przymrużeniem oka postanowiliśmy zakończyć ten szalony rok, wzbudzić trochę uśmiechów i zwrócić uwagę na parę rzeczy, które odcisnęły na nim swoje piętno - czytamy w komentarzu redakcji AszDziennika.
Redakcja tłumaczy swój pomysł następująco: - 2020 rok właśnie się kończy i postanowiliśmy zrobić coś, co było równie bez sensu jak styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik listopad i grudzień 2020. Od kilku dni każdy może przyjść nad Wisłę, powspominać i bez żalu pożegnać mijające 12 miesięcy. Na dworze jest zimno i ciemno, a monolit jest szary, ponury i zbędny, więc doskonale oddaje nastroje towarzyszące nam przez cały 2020 rok. Dlatego właśnie postawiliśmy monolit w Warszawie i nadaliśmy mu odpowiednie imię. Bo nasz Monolit im. Roku 2020 na Świecie symbolizuje całą dużą i małą beznadzieję, która spotkała nas w 2020 roku. Od COVID-19 i barbarzyńskiego wyroku Trybunału Konstytucyjnego po zaparowane okulary, gdy chodzimy w maseczce.
Monolit jest także próbą zwrócenia uwagi AszDziennika na niektóre wydarzeń i zjawisk z polskiej polityki i życia społecznego. Na liście wymienionej przez redakcję AszDziennika są m.in. działania mediów publicznych, dyskryminacja mniejszości, zanik wolności słowa (co wyraża się m.in. w przejmowaniu przez państwowe spółki koncernów medialnych - nawiązanie do kupa Polska Press przez PKN Orlen), łamanie praw kobiet oraz działania policji.
Ekipa AszDziennika montująca monolit, zdjęcia: Maciej Stanik
Według danych z badania Gemius/PBI AszDziennik.pl w lipcu br. zanotował 747 tys. użytkowników i 2,18 mln odsłon.
Wydająca serwis spółka zależna Grupy naTemat w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów z 766,4 tys. zł do 1,06 mln zł (czyli o 38,4 proc.) oraz zysku netto z 48,8 do 167 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Monolit w Warszawie to akcja AszDziennika