Mobilne kampanie marketingowe coraz droższe
Od 2005 roku średnie ceny mobilnych kampanii marketingowych narynku amerykańskim zwiększyły się dziesięciokrotnie.
Średni wiek użytkowników mobilnego Internetu w tym okresieprzekroczył 30 lat - informuje na swojej stronie internetowejeMarketer, powołując się na dane firmy Third Screen Media.
Liczba odbiorców opartych na mobilnym Internecie kampanii całyczas rośnie, a jednocześnie coraz więcej marketerów eksperymentujez tym medium. Jednak wielu menedżerów odpowiedzialnych za kreowaniemarek wciąż nie może zdecydować się na przeznaczenie w ten segmentdużych budżetów.
Z danych Third Screen Media wynika, że przed dwoma laty średniacena mobilnej kampanii marketingowej wynosiła 10 tysięcy dolarów. Wubiegłym roku wartość ta wzrosła do 30 tysięcy, a w roku obecnymjuż do 100 tysięcy dolarów.
Istnieją jednak wątpliwości, czy tego typu kampanie są dobrymsposobem dotarcia do odbiorców. Z badania firmy Nielsen wynika, żetylko 10 procent mobilnych użytkowników odpowiedziało w jakiśsposób na reklamy otrzymane na telefon komórkowy. 11 procentprzeglądnęło takie reklamy, ale nie zareagowało na nie, a aż blisko80 procent w ogóle nie przeglądało takich reklam. Spośródrespondentów, którzy zignorowali mobilne reklamy, 53 procentstwierdziło, że nie było w ogóle zainteresowanych czego onedotyczą.
Dla ponad 2/3 mobilnych użytkowników mobilne reklamy są nie dozaakceptowania. Jednak prawie 45 procent respondentów oglądającychmobilne wideo stwierdziło, że chciałoby otrzymywać reklamy, ale wzamian za jakąś korzyść.
Wygląda więc na to, że największym wyzwaniem dla marketerów jestkierowanie właściwych reklam do właściwych odbiorców.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Mobilne kampanie marketingowe coraz droższe