SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mobile motorem wzrostu rynku internetowego, królują aplikacje

Większość użytkowników urządzeń mobilnych korzysta głównie z aplikacji, segment zakupów notuje najwyższe wzrosty, a rynek m-commerce wzrósł o 78 proc. pomiędzy 2013 a 2014 r. - wynika z prezentacji Simona Khalafa, CEO firmy badawczej Flurry.

Prezentacja zatytułowana „2015 State of Mobile” została przedstawiona przez Simona Khalafa podczas konferencji Yahoo Mobile Developer Conference.

Za pomocą kilkudziesięciu slajdów Khalaf udowadnia, że coraz większa część światowego rynku kieruje się stronę segmentu mobilnego, i wybór ten ma swoje mocne uzasadnienie. Wyniki badań przytoczone przez autora prezentacji wskazują między innymi na to, że 88 proc. użytkowników urządzeń mobilnych do połączenia z internetem korzysta przede wszystkim z dedykowanych aplikacji, natomiast 12 proc. wykorzystuje przeglądarki internetowe.

W ciągu ostatniego roku wykorzystanie aplikacji mobilnych wzrosło średnio o 76 proc. - podkreśla w swoim wystąpieniu Khalaf. Największy wzrost (o 171 proc.) odnotowały aplikacje przeznaczone do zakupów i segmentu lifestyle, o 100 proc. wzrosło korzystanie z mediów społecznościowych w modelu mobile, a o 88 proc. aplikacje dedykowane ochronie zdrowia i fitnessowi.

Oddzielną część prezentacji Khalaf poświęca rynkowi phabletów - telefonów komórkowych mogących, ze względu na rozmiar wyświetlacza, pełnić rolę tabletów. Okazuje się, że w okresie od stycznia 2014 do stycznia 2015 r. sprzedaż tych urządzeń wzrosła o 148 proc. Phablety są obecnie wykorzystywane w największym stopniu do konsumowania treści związanych ze sportem (158 proc.), wiadomościami (144 proc.) oraz muzyką i rozrywką (103 proc.).

 

Dołącz do dyskusji: Mobile motorem wzrostu rynku internetowego, królują aplikacje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl