SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mniejsze wpływy reklamowe TVN

W 2010 roku liderem wpływów reklamowych jest telewizja TVN, która zarobiła 859 mln złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Danone.

Wpływy z reklam TVN w okresie styczeń – kwiecień 2010 r. wyniosły 859 mln zł i były o 0,4 proc. niższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 783 mln zł (o 17,6 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 678 mln zł, czyli o 24,1 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 15,3 proc. do poziomu 432 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 176 mln zł i były o 63 proc. wyższe niż rok temu. 

 I-IV 2010ZMIANA
TVN859 207 691 zł-0,4%
Polsat783 411 660 zł17,6%
TVP1678 290 542 zł24,1%
TVP2432 091 346 zł15,3%
VIVA Polska176 416 855 zł63,2%
TV Puls167 523 956 zł130,1%
AXN159 410 025 zł66,3%
4fun TV101 818 230 zł310,1%
MTV Polska92 259 095 zł54,3%
TVN 2485 437 853 zł37,5%
TV479 643 358 zł-13,5%
Discovery63 319 660 zł61,9%
TVP INFO51 564 997 zł26,0%
TVN Siedem48 381 093 zł-7,1%
Hallmark45 882 550 zł74,9%
Jetix43 660 765 zł82,2%
TVN Style38 567 734 zł28,1%
National Geographic Channel36 095 035 zł52,6%
VH1 Polska34 211 345 zł37,5%
Kino Polska31 778 375 zł128,2%

 

 I-IV 2009
TVN862 310 934 zł
Polsat665 956 474 zł
TVP1546 773 471 zł
TVP2374 905 558 zł
VIVA Polska108 081 545 zł
AXN95 834 626 zł
TV492 107 162 zł
TV Puls72 802 483 zł
TVN 2462 122 532 zł
MTV Polska59 801 710 zł
TVN Siedem52 101 328 zł
TVP INFO40 940 328 zł
Discovery39 100 590 zł
TVN Style30 115 975 zł
Tele 526 797 252 zł
Hallmark26 237 540 zł
VH1 Polska24 880 700 zł
4fun TV24 827 981 zł
Jetix23 969 580 zł
National Geographic Channel23 656 315 zł



Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel, Danone i Nestle Polska.

Wydatki reklamowe TOP20 reklamodawców 
 I-IV 2010
UNILEVER POLSKA231 877 014 zł
POLKOMTEL137 461 444 zł
DANONE127 666 426 zł
NESTLE POLSKA127 225 790 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS113 888 196 zł
L'OREAL POLSKA109 996 607 zł
PTK CENTERTEL103 253 759 zł
US PHARMACIA98 581 791 zł
HENKEL82 568 971 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA77 202 399 zł
AFLOFARM70 979 031 zł
FERRERO POLSKA70 330 107 zł
P467 235 257 zł
RECKITT BENCKISER65 684 289 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR55 803 728 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE49 356 744 zł
MARS POLSKA46 549 311 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA41 952 690 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES39 976 315 zł
DR. OETKER39 446 375 zł
  
 I-IV 2009
UNILEVER POLSKA161 816 395 zł
NESTLE POLSKA128 833 423 zł
POLKOMTEL96 977 844 zł
PTK CENTERTEL95 244 418 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA92 132 097 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS91 690 225 zł
L'OREAL POLSKA76 286 521 zł
US PHARMACIA75 046 388 zł
DANONE73 211 885 zł
RECKITT BENCKISER62 058 933 zł
MARS POLSKA51 420 021 zł
HENKEL50 551 882 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR49 914 985 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES40 150 927 zł
P436 740 960 zł
NIVEA POLSKA34 409 533 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA33 498 145 zł
METRO GROUP33 307 305 zł
FERRERO POLSKA32 650 901 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE32 219 513 zł


 

Dołącz do dyskusji: Mniejsze wpływy reklamowe TVN

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojtek
Po co publikuje sie takie dane, Tv Puls ma wieksze przychody niz TV4 i TVN24???
Dane cennikowe nie maja zadnej wartości
odpowiedź
User
http://www.koniec-iti.eu/
koniec ITI !
odpowiedź
User
Joey
Bo TVN jest coraz mniej interesujący. Od paru lat klepią "W-11", "Detektywów", "Sędzię Annę Marię Wesołowską" i "Sąd Rodzinny", zamiast zaserwować widzom coś zupełnie nowego. Jesienią jest "Mam Talent!", ale i tak coraz słabszy z edycji na edycję; właściwie tylko castingi są fajne. Seriale zagraniczne, nieraz bardzo dobre. lecą gdzieś po nocy. Dlatego w TVN oglądam tylko Kubę. Polsatu nie oglądam wcale, bo tam to jest jeszcze gorzej - w kółko Kiepscy.
odpowiedź