Młodzież oczekuje od operatów komórkowych specjalnej oferty
Alcatel-Lucent zaprezentował najnowsze rezultaty programu badawczego Worldwide Lab, którego celem jest poznanie preferencji młodzieży z całego świata dotyczących telefonii komórkowej.
Ostatnie przeprowadzone badanie, skoncentrowane na poznaniu sposobu, w jaki młodzież korzysta z usług muzycznych w swoich telefonach i czy jest gotowa do nabywania treści przeznaczonych dla urządzeń mobilnych, ujawniło jednocześnie potrzebę uproszczenia i ujednolicenia procesu ich kupowania.
Młodzież wychowała się w erze Internetu, gdzie marka, np. nazwa ulubionego zespołu muzycznego i treści, są silnie ze sobą związane. Chciałaby, aby przekaz marketingowy oraz sposób kupowania dostępny w telefonach komórkowych, był zbliżony do tego, w jaki sposób robi ona zakupy w centrach handlowych i on-line. "Młodzież jest bardzo aktywna w Internecie i liczy, że te same możliwości, co w sieci, będzie także miała w swoich telefonach" powiedziała Linda Barbaee. "Dotyczy to całego procesu od fazy wyszukania interesujących treści po jej zakup".
Zdaniem członków Worldwide Lab, oczekiwania te są zdumiewająco różne od funkcji dostępnych w ich telefonach komórkowych:
- Robienie zakupów przez telefon komórkowy jest obecnie trudne
dla młodzieży, zwłaszcza w porównaniu do oferty centrów handlowych
czy nabywania towarów z wykorzystaniem komputera i Internetu.
- Młode osoby chcą, aby mobilne zakupy były intuicyjne, łatwe i
przyjemne - zbliżone do korzystania z telewizji i komputera, a
dostępne treści powinny być kompatybilne ze wszystkimi typami
urządzeń mobilnych.
- Młodzież oczekuje, że powinna być adresatem przekazu
marketingowego, w tym spersonalizowanych reklam i kampanii
wizerunkowych, które oferują jej możliwość zdobycia odpowiednich
treści na ich telefony.
- Abonenci są zdziwieni, że poszczególne marki nie są związane w
ścisły sposób z różnymi rodzajami treści i, że nie dostają reklamy
na swoje telefony, ponieważ przyzwyczaili się do jej obecności w
Internecie, centrach handlowych czy w telewizji.
"Operatorzy telefonii szukają najlepszej drogi oferowania
mobilnej treści, uczynienia całego procesu najatrakcyjniejszym i
zrozumienia, czego oczekują użytkownicy telefonów komórkowych, co
jest szczególnie trudne w skierowaniu oferty do młodej części
populacji. World Lab daje Alcatelowi-Lucentowi bezpośredni wgląd w
zachowania i oczekiwania młodzieży, która jest nie tylko
entuzjastycznym użytkownikiem telefonów komórkowych, ale i grupą
osób najbardziej zainteresowaną zakupem tych treści" - powiedziała
June Bower, Vice President of Customer and Entertainment Marketing
w Alcatelu-Lucencie. "Wyniki przekładają się na realne możliwości.
Młodzież chce otrzymywać specjalne oferty i używać własnego
telefonu komórkowego do robienia zakupów, jeśli wiąże się to z tym,
że dostaje informacje o towarach i możliwość zakupu tych, którymi
jest zainteresowana."
Dołącz do dyskusji: Młodzież oczekuje od operatów komórkowych specjalnej oferty