Miasta-gospodarze promują się na Euro 2012
Euro 2012 to okazja do promocji i pokazania się miast-gospodarzy, z jak najlepszej strony. Chociaż w każdym z tych miejsc odbędzie się tylko kilka meczów, to jednak oczy całego świata będą zwrócone właśnie na nie.
Warszawa
Spot przedstawia kobietę i mężczyznę, ścigających się po ulicach Warszawy, z widowiskowymi akrobacjami. W tle pokazane są najbardziej charakterystyczne miejsca. W grudniu ub. roku klip stał się hitem internautów, którzy krytykowali pomysł, scenariusz, a także wykonanie samego filmu. Wytykali również liczne wpadki m. in. rzymska „IIII” zamiast „IV” na zegarze. Spot powstał w trzech wersjach: 180-, 60- i 30-sekundowej. W telewizji ukazuje się ten najkrótszy. Miasto wydało na niego ok. 500 tys. zł.
Poznań
Klip skierowany jest do 5 krajów, które zakwalifikowały się do Mistrzostw Europy jeszcze przed zakończeniem eliminacji - Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemiec, Hiszpanii i Włoch. W 30-sekundowym spocie można zobaczyć mieszkańców miasta, którzy gratulują awansu fanom drużyn piłkarskich, wskazanych krajów. Spot został również dostrzeżony za granicą. Zajął 3. miejsce w kategorii „Spoty TV” na prestiżowym festiwalu Golden Citygate w Berlinie.
Wrocław
Klip pokazuje charakterystyczne miejsca Wrocławia m. in. Odrę, Most Rędziński, Rynek, fontanny i stadion. W tle jest dynamiczna muzyka. Internauci podzielili się w opiniach - są ostre komentarze krytyki, ale też pochwały za pokazanie atrakcji turystycznych miasta i oferty spędzenia wolnego czasu.
Gdańsk
Gdańsk pokazał dwa spoty, które mają promować miasto na Euro 2012. W jednym z nich, który emitowany jest tylko w internecie, kibiców i turystów do stolicy Pomorza zaprasza były piłkarz Zbigniew Boniek. Drugi, bardziej oficjalny i w języku angielskim reklamuje Gdańsk hasłem „Touch the freedom”, czyli „Dotknij wolności”. Gdańsk będzie się promował również w telewizjach BBC, Eurosport i CNN.
Dołącz do dyskusji: Miasta-gospodarze promują się na Euro 2012