Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”
Nowa kampania reklamowa mBanku nie wzbudziła entuzjazmu części internautów. Zarzucają marce, że wyśmiewa mężczyzn i przedstawia ich w negatywnym świetle, jako nieodpowiedzialnych i mało roztropnych.
Na początku sierpnia mBank wystartował z kampanią pod hasłem „kobiety żyją dłużej… również na emeryturze”. Promuje ona oszczędzanie na rachunkach IKE lub IKZE wśród kobiet.
– Zapytaliśmy, czy Polacy myślą już o emeryturze. Na rachunkach IKE lub IKZE oszczędza co czwarty mężczyzna, ale tylko 13 proc. kobiet. Z kolei inwestowanie na rynkach finansowych deklaruje 17 proc. panów i tylko 6 proc. pań – mówi Magda Sadowska-Kaczmarczyk, ekspertka mBanku ds. inwestycji.
Zobacz: Śląska gwara w kampanii mBanku na Spotify
Internauci oburzeni reklamą mBanku
Na potrzeby kampanii w internecie emitowane się kilkunastosekundowe spoty bazujące na memach „dlatego kobiety żyją dłużej niż mężczyźni”.
– W sposób zabawny chcemy zwrócić uwagę na poważny problem. I skłonić do działania. Spoty będą kierować na specjalnie przygotowaną stronę internetową. Kobiety znajdą tam wskazówki jak zacząć dbać o finansową przyszłość – wyjaśnia Mateusz Żelechowski, dyrektor departamentu marketingu mBanku.
Komunikacja pokazuje mężczyzn w krzywym zwierciadle – bohater spotu grilluje mięso i warzywa, stojąc z kolegami jednocześnie w basenie pełnym wody. Sprzęt i kabel niebezpiecznie stykają się ze zbiornikiem, co można odebrać jako skrajnie nieodpowiedzialne dla zdrowia i życia panów.
Lektorka przedstawioną scenkę komentuje jedynie hasłem kampanii „Kobiety żyją dłużej… również na emeryturze. A tylko 14 proc. z nich odkłada na ten cel".
Nie wszystkim ta konwencja przypadła do gustu. Użytkownicy portalu Wykop na reklamie nie zostawiają suchej nitki.
„Skandaliczna reklama. Wyobraźmy sobie coś podobnego w kierunku kobiet”, „Teraz to mężczyźni przedstawiani są jako idioci i niedojdy, a kobiety, jako silne i niezależne”, Jaki to jest krindż”, „Szkoda, że nie zażartowali sobie z tego, że mężczyźni zabijają się 8 razy częściej niż kobiety. To dopiero byłaby beka”, „Co za idiota wymyślił im tą reklamę xD” – grzmią użytkownicy serwisu.
Niektórzy wręcz namawiają do bojkotu marki. „Zrezygnuj z konta w tym banku, to bardzo prosty ruch i zobaczymy, na ile starczy im pieniędzy od samych kobiet” – napisał jeden z komentujących.
Głos na temat kampanii zabrało Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn.
– Seria reklam wypuszczonych przez mBank daje nam obraz mężczyzny, który umiera szybciej z własnej niefrasobliwości, nieporadności, by nie powiedzieć: głupoty – komentuje Michał Gulczyński ze Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn. – Tymczasem przyczyny są dużo mniej zabawne. Mężczyźni w Polsce cierpią z powodu niskiego bezpieczeństwa pracy, szybciej i częściej umierają na choroby cywilizacyjne, to również oni popełniają w naszym kraju większość samobójstw - dodaje.
Jak czytamy w przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl stanowisku, "w podwyższeniu świadomości społecznej na temat krótkiej długości życia mężczyzn nie pomagają kampanie reklamowe takie, jak ta mBanku. Według Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn, utwierdzają one społeczeństwo w przekonaniu, że z wysoką umieralnością mężczyzn nie trzeba nic robić, bo winni są sami mężczyźni".
Dołącz do dyskusji: Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”