Mediacap za własne akcje kupuje 51 proc. The Digitals
Holding reklamowy Mediacap zawarł warunkową umowę kupna 51 proc. udziałów agencji interaktywnej The Digitals. Wartość transakcji to 8,58 mln zł, przy czym nie jest to kwota ostateczna, a Mediacap zapłaci nie gotówką, tylko swoimi akcjami.
Kontrolny pakiet 51 proc. akcji The Digitals sprzedają Mediacapowi spółki Frinanti Limited i Posella Limited. Cenę wstępnie ustalono na 8,578 mln zł, na podstawie wyceny przygotowanej przez PKF Consult, przy czym nie jest to kwota ostateczna.
Wartość transakcji zmieni się proporcjonalnie do tego, o ile zmieni się średnia wpływów ze sprzedaży i zysku brutto The Digitals od kwoty 1,974 mln zł w 2014 roku i 1,985 mln zł w 2015 roku. Jeśli średnia wyników agencji z obu lat będzie wyższa lub niższa od wyznaczonych kwot przykładowo o 20 proc., o tyle samo zwiększy się lub zmniejszy cena 51 proc. udziałów firmy. Przy czym ta zmiana może wynieść maksymalnie 50 proc.
Mediacap nie sfinansuje tej transakcji gotówką, tylko swoimi akcjami z nowej emisji, które Frinanti Limited i Posella Limited przejmą po cenie 1,72 zł. Ponieważ emisja akcji i warrantów subskrypcyjnych wymaga zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy Mediacapu, które zbierze się dopiero w styczniu, na razie zawarto z Frinanti Limited i Posella Limited umowę warunkową.
The Digitals to agencja interaktywna powstała w 2012 roku z połączenia firm EVO i Change Digital. Obecnie ma 65 klientów, z których najważniejszymi są AXA, Hyundai, Grupa Żywiec, Dom Development, Castorama i Unilever. W trzech kwartałach br. firma zanotowała 9,6 mln zł przychodów, 0,4 mln zł zysku EBITDA i 0,3 mln zł zysku netto. W 2014 roku planuje mieć 18 mln zł wpływów i 1,8 mln zysku netto, a w 2015 roku - 18,5 mln zł wpływów i 1,7 mln zysku netto. Udziałowcami spółki oprócz spółek Frinanti Limited i Posella Limited są obecnie jej prezes Artur Karczykowski i wiceprezes Bartosz Aninowski (należy do nich 49 proc. udziałów).
Mediacap podkreśla, że dzięki przejęciu The Digitals wejdzie w sektor marketingu internetowego. - W krótkim okresie ten zakup pozwoli Mediacap SA osiągnąć skonsolidowane przychody na poziomie blisko 70 mln zł w 2014 roku i zwiększy EBITDA o 2,2 mln zł. Znacząco zwiększy też liczbę naszych klientów, ich branż oraz rodzajów świadczonych im usług - przekonuje firma w komunikacie.
Przypomnijmy, że w listopadzie Mediacap za 2,5 mln zł kupił 53 proc. udziałów w firmie badawczej Grupa IQS (więcej na ten temat). Holding podkreśla, że dzięki obu akwizycjom w 2014 roku już ponad połowa jego przychodów będzie pochodzić z segmentu data & digital.
- W 2014 w ramach Mediacap SA zostaną uruchomione zespoły robocze, których zadaniem będzie zidentyfikowanie i wykorzystanie synergii przychodowych pomiędzy czterema wiodącymi biznesami: EM LAB, Scholz & Friends Warszawa, Grupa IQS i The Digitals. Równolegle już teraz trwają prace nad integracją backoffice, która wygeneruje wzrost efektywności zarówno po stronie nowo przejmowanych podmiotów, jak i dotychczasowych składników grupy - informuje firma.
W trzech kwartałach br. Mediacap zanotował 21,85 mln zł skonsolidowanych wpływów ze sprzedaży (wobec 16,72 mln zł rok wcześniej) i 1,36 mln zł zysku netto (wobec 647 tys. zł rok wcześniej). Na koniec września firma miała 3,88 mln zł kapitału i 733,7 tys. zł wolnych środków.
Dołącz do dyskusji: Mediacap za własne akcje kupuje 51 proc. The Digitals