Mediacap za 1,5 mln zł kupił kolejne udziały Plastream. Platforma w 2020 roku ma mieć 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA
Holding marketingowo-badawczy Mediacap za 1,5 mln zł kupił kolejne udziały w firmie technologicznej Plastream i ustanowiła program motywacyjny dla jej menedżerów. Plastream wdrożyła już testową wersję swojej platformy Plastream Fashion w wybranych serwisach, zgodnie z prognozami w 2020 roku ma osiągnąć 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA.
Mediacap za 1,5 mln zł kupił 404 udziały w podwyższonym kapitale zakładowym. W efekcie ma już 63,57 proc. udziałów spółki (wcześniej posiadał ich 51 proc.). Jednocześnie 15 proc. udziałów Plastream za 52 tys. zł kupił członek zarządu firmy Rafał Wyderka.
Ponadto ustanowiono w Plastream program motywacyjny wspierający realizację celów finansowych w strategii, która zakłada zdobycie przez spółkę stu klientów i wygenerowanie w roku 2020 20 mln zł przychodów oraz 10 mln zł zysku EBITDA.
Jakie są cele doinwestowania firmy? - Między innymi rozwój kolejnych modułów związanych z detekcją twarzy i emocji oraz nakłady związane z planem akwizycji klientów w regionie EMEA - wyliczono w komunikacie giełdowym Mediacapu.
Czym zajmuje się Plastream?
Plastream oferuje wydawcom internetowym (m.in. z branży e-commerce) platformę technologiczną wykorzystującą sztuczną inteligencję, sieci neuronowe oraz technologie nauczania maszynowego w celu rozpoznawania obiektów, twarzy i produktów widocznych na zdjęciach i w materiałach wideo, po to żeby wskazywać najbardziej podobne produkty do już rozpoznanych w bazie zdjęć z bazy sklepów internetowych.
Firma oferuje już rozwiązanie Plastream Fashion skupiające się na wykrywaniu produktów odzieżowych: gdy internauta ogląda zdjęcie lub wideo w serwisie o modzie lub show-biznesie, mechanizm identyfikuje elementy garderoby w jakie ubrani są celebryci na zdjęciu, oraz wyszukuje linki do podobnych produktów odzieżowych z bazy serwisów e-commerce
W efekcie pod zdjęciem internauta widzi linki z ubraniami podobnymi do tych widocznych na zdjęciu. Mechanizm automatycznego wyszukiwania treści i umieszczania reklam związanych z kontekstem znany jest z reklam Google, dotychczas jednak automatyzacja zamieszczania reklam dotyczyła wyłącznie określonych słów. Plastream zapewnia, że zdjęcia i wideo, dotychczas opisywane tagami, mogą stać się źródłem znacznie większej liczby informacji - nierozpoznanych wcześniej na zdjęciach obszarów, które pozwalają na tworzenie nowych treści, lepszą inwentaryzację zbiorów, kontekstowe reklamy lub przekazywanie informacji zakupowych.
Testową wersję Plastream Fashion uruchomiono już w serwisach Avanti24.pl (Agora), Pudelek.pl (Wirtualna Polska) i Allegro. Jednocześnie firma prowadzi rozmowy na ten temat z innymi wydawcami internetowymi z segmentów treści i e-commerce
Plastream chce wyjść za granicę
Plastream planuje również ekspansję zagraniczną. Przedstawiciele spółki w ostatnich latach brali udział w międzynarodowych konferencjach startupów. Od stycznia firma zaczęła pozyskiwać klientów z regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Przyjęty właśnie plan finansowy zakłada, że Plastream pozyska 100 klientów, a w 2020 roku osiągnie 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Mediacap osiągnął wzrost wpływów ze sprzedaży o 8,4 proc. do 48,14 mln zł oraz spadek zysku netto z 3,1 do 1,18 mln zł. W segmencie marketingowym (oprócz Plastream obejmującym agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia) zanotował wzrost wpływów sprzedażowych z 26,6 do 30,91 mln zł i 292 tys. zł zysku netto (wobec 1,16 mln zł rok wcześniej).
Dołącz do dyskusji: Mediacap za 1,5 mln zł kupił kolejne udziały Plastream. Platforma w 2020 roku ma mieć 20 mln zł wpływów i 10 mln zł zysku EBITDA
Oto, co robie .............. >>>>>>>>>>>>>>> www.Earn55.com