SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacap z 94,4 mln zł wpływów w 2018 roku, 3,24 mln zł zysku netto

Przychody grupy marketingowo-technologicznej Mediacap wyniosły w 2018 roku 94,4 mln zł, o 26 proc. więcej niż w roku 2017. Zysk EBITDA wyniósł 7,3 mln zł (+35 proc. rdr.). Zysk netto całej grupy w raportowanym okresie wyniósł 3,24 mln zł wobec 2,66 mln zł w 2017.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Łączne przychody z trzech platform technologicznych: TalentMedia, Opinie.pl i Plastream wyniosły w 2018 roku 34,3 mln zł (+57 proc. r/r). Z kolei przychody Grupy S/F wzrosły w ubiegłym roku o 23 proc. r/r.

Przychody Grupy w tym okresie wyniosły 94,4 mln zł (wzrost o 26 proc. w porównaniu do roku 2017), EBITDA wyniosła 7,3 mln zł (+35  proc. r/r). Wzrost EBITDA został osiągnięty m.in. dzięki wyraźnej poprawie rentowności w TalentMedia. Sieć partnerska zanotowała skonsolidowane przychody na poziomie 20,1 mln zł oraz 1,1 mln zł zysku EBITDA. Średniomiesięczny watchtime sięgnął 570 mln minut a liczba subskrybcji 28,1 mln. W tym tygodniu sieć przejęła większościowy pakiet udziałów konkurencyjnego LifeTube'a.

W górę Opinie.pl, Plastream i Grupa S/F

Platforma Opinie.pl zanotowała w całym 2018 roku o 15 proc. wyższe przychody niż przed rokiem (13,1 mln zł) - co przełożyło się na zbliżony do zeszłego roku poziom zysku EBITDA. Na koniec 2018 roku na platformie zalogowanych było 108 tys. użytkowników, którzy wypełnili w skali całego roku 511 tys. ankiet.

Plastream w drugiej połowie 2018 notował rekordowe poziomy sprzedaży dzięki rozbudowanym płatnym testom technologii Plastream Retail. Zarząd Mediacap zakłada, że jeszcze w 2019 technologia Plastream Retail wejdzie do komercyjnego wykorzystania w ramach tej sieci.

- Grupa S/F w 2018 roku realizowała projekty dla istotnych klientów, m.in. dla Polkomtel (Plus, Plush i Smartdom), Aldi, Euroloan, osiągając wysoki poziom rentowności, pomimo, że wynik obciążony był kosztami uruchomienia platformy performance marketingowej Booost - podała spółka w komunikacie.

- Rok 2018 był rokiem intensywnego rozwoju dla Grupy Mediacap. Przychody naszych trzech platform technologicznych wyniosły w 2018 roku 34,3 mln zł. Te platformy stanowią już 35 proc. naszego biznesu, a po finalizowanym właśnie przejęciu LifeTube staną się wiodącym obszarem działalności Grupy Mediacap - ocenia Jacek Olechowski, prezes zarządu Mediacap. - W 2019 roku kolejny raz skokowo zwiększymy przychody grupy, a biznes influencerski stanie się największym w naszej Grupie. W tym kontekście jesteśmy już bardzo blisko końca procesu transformacji z biznesu konsultingowego w biznes technologiczny - dodaje Olechowski.

Dołącz do dyskusji: Mediacap z 94,4 mln zł wpływów w 2018 roku, 3,24 mln zł zysku netto

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl