Media Regionalne uruchamiają 9 nowych portali miejskich
Kilka miesięcy po starcie strony internetowej mmszczecin.pl MediaRegionalne uruchomiają kolejnych dziewięć serwisów MM Moje Miasto.Portale miejskie ruszają w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie,Bydgoszczy, Lublinie, Trójmieście, Wrocławiu oraz na Śląsku.
- Bardzo dobre przyjęcie serwisu przez mieszkańców Szczecina iznakomicie rozwijająca się tamtejsza społeczność zachęciły nas doprzeniesienia projektu do nowych miast - mówi Mirosław Kowalski,szef projektu MM Moje Miasto w Mediach Regionalnych. - W tworzeniei rozwijanie nowych portali zaangażowane są osoby znane już w siecioraz w lokalnych środowiskach. Liderem trójmiejskiego serwisu jestOliwia Piotrowska, dziennikarz obywatelski roku 2006 - dodaje.
Portale są współtworzone przez mieszkańców miast, którzy mogązostać dziennikarzami obywatelskimi, pisząc artykuły, prowadzącblogi i fotoblogi, komentując wpisy, prezentując nagrania wideo zmiejskich zdarzeń i informując o wydarzeniach kulturalnych. MM MojeMiasta posiadają również mapy, na których można zaznaczyćlokalizację ważnego wydarzenia czy inne ciekawe miejsce.
- Przez wykorzystanie funkcjonalności web 2.0 użytkownikprzestaje być biernym odbiorcą, a staje się integralną częściąportalu, dzięki czemu strona zaczyna żyć - mówi Artur Gortych,prezes agencji Artegence koordynującej uruchomienie nowychserwisów.
Rozbudowane profile użytkowników pozwalają na zaprezentowaniesiebie, poznanie sąsiadów, znajomych, sprawdzenia, kto i na jakąimprezę się wybiera oraz zadeklarowania swojego w niej udziału. Dokomunikacji między sobą użytkownicy mogą używać wewnętrznejpoczty.
- Pragniemy skupiać wokół serwisów istniejące już społeczności,w tym sąsiedzkie, ale również zachęcamy do powstawania nowych,integrujących społeczność np. wokół miejskich inicjatyw. W tensposób chcemy przyczynić się do rozwijania społeczeństwaobywatelskiego, zaangażowanego i wpływającego na najbliższąrzeczywistość - uzasadnia Mirosław Kowalski.
Innym elementem internetowego krajobrazu miejskiego MM sąwirtualne odpowiedniki faktycznie funkcjonujących w mieście firmhandlowych i usługowych. Dzięki temu ich właściciele mogązainteresować mieszkańców swoją ofertą.
Hasło przewodnie serwisów brzmi "Tym żyje Miasto".Przygotowaniem i wdrożeniem portali zajęła się agencja Artegence, wktórej projekt nadzoruje Iza Gortych. Natomiast w MediachRegionalnych przedsięwzięciem kieruje Tomasz Krawczyk.
Dołącz do dyskusji: Media Regionalne uruchamiają 9 nowych portali miejskich