Mateusz Borek po tekście Onetu o handlarzu dyplomami: obrzydliwe, zemsta gościa, któremu się wydaje ze zna media
W artykule Onetu (Ringier Axel Springer Polska) o naukowcu Zbigniewie D., który szykował fikcyjne dyplomy dla znanych piłkarzy, pojawił się wątek z Mateuszem Borkiem. - To jest obrzydliwe. Obrażanie swoich partnerów w trakcie trwania kontraktu to DNO - skomentował Borek, zwracając uwagę, że programy współtworzonego przez niego Kanału Sportowego o Euro 2020 miały wielokrotnie wyższą oglądalność niż analogiczny cykl Onetu.
W tekście „Afera z fałszywymi dyplomami. W tle najbardziej znani polscy piłkarze” Łukasz Cieśla zrelacjonował śledztwo prowadzone przez gdańską prokuraturę w sprawie dr. hab. Zbigniewa D., który jest podejrzewany o handel fikcyjnymi dyplomami uczelni wyższych (D. wpadł na gorącym uczynku, jak próbował sprzedać dyplom za 2,5 tys. zł).
Cieśla opisał, że w materiałach zebranych przez prokuraturę są zdjęcia i zapisy korespondencji dotyczące przygotowywania przez D. fikcyjnych dyplomów dla znanych piłkarzy, m.in. Roberta Lewandowskiego (a także jego żony), Jacka Góralskiego i Arkadiusza Milika, a także byłego zawodnika Piotra Świerczewskiego. Lewandowscy nie chcieli komentować sprawy, Góralski i Świerczewski zaprzeczyli, jakoby kupowali dla siebie fikcyjne dyplomy.
W aktach postępowania jest też korespondencja D. z dziennikarzem sportowym Mateuszem Borkiem, który w 2016 roku dziękował naukowcowi za przesłanie dyplomu. Dziennikarz stwierdził, że zachęcony przez D. w uczciwy sposób odbył studia licencjackie i magisterskie na jego uczelni, może pokazać potwierdzające to indeksy. Zaznaczył, że studiował „jakieś 15 lat temu”.
Borek o Onecie: arogancja zabiła wielkość korporacji
Do artykułu Mateusz Borek odniósł się w środę wieczorem na Twitterze. - Dla kumatych odnośnie dzisiejszego dnia. EURO w KS. Moc Dnia 2,1mln wyświetleń. Mecz Dnia 2,4 mln wyświetleń. Misja Euro Onetu przez cały turniej …86 tysięcy wyświetleń. Arogancja zabiła wielkość korporacji. Pozdrowienia - stwierdził.
- Ale wie Pan że to prokuraturze wyszły te materiały podczas śledztwa a nie Onetowi, który jedynie podał te informacje dalej? - spytał go Maciej Bąk z Radia ZET. - Ale jakie? Ze kiedyś skończyło kilku znanych ludzi .Miedzy innymi ja. I o mnie story, w firmie, z która mam kontrakt a jeden facet ma kompleks KS? - zapytał Borek.
W lutym ub.r. dziennikarz wznowił stałą współpracę z „Przeglądem Sportowym” i serwisu sportowego Onetu. Ponadto Kanał Sportowy produkował dla Onetu „Misję Futbol”, umowa wygasła w maju br. z końcem sezonu piłkarskiego.
- To nie jest story o Panu, znajmy proporcje :-) - napisał do Borka Patryk Słowik z Wirtualnej Polski. - Ja tego nie napisałem. Ale to jest obrzydliwe. Zemsta gościa , któremu się wydaje ze zna media. Obrażanie swoich partnerów w trakcie trwania kontraktu to DNO. Ten facet pomylił odwagę z odważnikiem - podkreślił Mateusz Borek.
Ja tego nie napisałem. Ale to jest obrzydliwe. Zemsta gościa , któremu się wydaje ze zna media. Obrażanie swoich partnerów w trakcie trwania kontraktu to DNO. Ten facet pomylił odwagę z odważnikiem.
— Mateusz Borek (@BorekMati) July 28, 2021
Mateusz Borek w Kanale Sportowym i TVP
Od wiosny ub.r. Mateusz Borek współtworzy youtube’owy Kanał Sportowy, w związku z tym po ponad 20 latach pracy pożegnał się z Polsatem. W ub.r. Kanał Sportowy, którego pozostałymi właścicielami i głównymi twórcami są Tomasz Smokowski, Krzysztof Stanowski i Michał Pol, zanotował 2,53 mln zł przychodów sprzedażowych i 123,9 tys. zł zysku netto.
W czerwcu ub.r. Telewizja Polska podpisała umowę z firmy MB Promotions Mateusza Borka i Tymex Boxing Promotion Mariusza Grabowskiego, w ramach której przez trzy lata pokaże minimum 18 gal bokserskich zorganizowanych przez obie spółki. Jesienią ub.r. Borek zaczął współpracę dziennikarską z TVP, komentuje głównie mecze reprezentacji Polski i europejskich pucharów, od Euro 2020 tworzy parę komentatorską z byłym piłkarzem Kazimierzem Węgrzynem.
Dołącz do dyskusji: Mateusz Borek po tekście Onetu o handlarzu dyplomami: obrzydliwe, zemsta gościa, któremu się wydaje ze zna media