„MasterChef 5” zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam
Średnia oglądalność piątej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,43 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program zyskał 200 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem w rynku telewizyjnym w 4+, a wpływy z reklam wyniosły 32,07 mln zł.
Piąta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 4 września do 4 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,43 mln widzów, co przełożyło się na 14,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 16,41 proc. w grupie 16-59.
Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu - obejrzało go średnio 3,08 mln osób.
Dane dzięki uprzejmości TVN | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR% | AMR | SHR% |
04-09-2016 | 20:00:52 | 21:27:51 | 2 095 467 | 13,20% | 1 028 477 | 15,71% |
11-09-2016 | 20:00:10 | 21:27:52 | 1 908 076 | 12,30% | 957 539 | 14,65% |
18-09-2016 | 19:59:47 | 21:29:06 | 2 250 702 | 13,71% | 1 119 107 | 16,90% |
25-09-2016 | 20:01:09 | 21:28:19 | 2 327 666 | 14,32% | 1 247 466 | 18,53% |
02-10-2016 | 20:00:11 | 21:28:40 | 2 331 511 | 13,85% | 1 224 984 | 17,58% |
09-10-2016 | 19:59:59 | 21:28:34 | 2 528 174 | 14,87% | 1 367 573 | 19,67% |
16-10-2016 | 20:00:44 | 21:28:32 | 2 507 612 | 14,54% | 1 373 239 | 19,66% |
23-10-2016 | 19:59:51 | 21:27:16 | 2 575 677 | 14,74% | 1 458 505 | 20,55% |
30-10-2016 | 20:00:55 | 21:28:04 | 2 542 061 | 14,63% | 1 334 244 | 18,66% |
06-11-2016 | 19:59:52 | 21:27:38 | 2 366 352 | 13,51% | 1 337 685 | 18,62% |
13-11-2016 | 19:59:50 | 21:27:22 | 2 479 821 | 14,00% | 1 372 299 | 18,71% |
20-11-2016 | 19:59:52 | 21:28:30 | 2 468 579 | 14,45% | 1 306 366 | 18,45% |
27-11-2016 | 20:00:44 | 21:27:58 | 2 498 644 | 14,18% | 1 335 996 | 18,39% |
04-12-2016 | 19:59:31 | 21:27:20 | 3 079 591 | 17,78% | 1 602 619 | 22,07% |
Średnio: | 2 425 911 | 14,31% | 1 290 559 | 18,49% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format zyskał 200 tys. widzów, choć minimalnie spadły jego udziały w rynku. Czwartą serię „MasterChefa” śledziło 2,23 mln osób, co przełożyło się na 14,82 proc. udziału w grupie 4+ i 19,19 proc. w grupie 16-49. Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był głównie o godz. 21.30 (tylko trzy odcinki pokazano o 20.00).
Jesienią ub.r. w obecnym paśmie „MasterChefa” TVN pokazywał głównie pierwszą serię muzycznego show „Aplauz, aplauz”, które przyciągało przed ekrany średnio 2,29 mln widzów, co zapewniło stacji odpowiednio 13,40 proc. i 12,64 proc. udziału.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 5” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. serwis sportowy, kroniki piłkarskie, prognozę pogody i serial „Ranczo”, co dało jej 24,41 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat (gł. „Kabaret na żywo” i inne kabaretowe programy; 12,94 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,09 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, Polsat i Dwójka.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | Wszyscy 16-59 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 | 4 136 928 | 24,41% | 1 211 665 | 17,36% | 2 133 346 | 20,86% |
TVN - MasterChef 5 | 2 425 911 | 14,31% | 1 290 559 | 18,49% | 1 678 149 | 16,41% |
Polsat | 2 192 696 | 12,94% | 922 410 | 13,21% | 1 418 262 | 13,87% |
TVP2 | 692 728 | 4,09% | 360 009 | 5,16% | 485 830 | 4,75% |
Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 5” wyniosły 32,07 mln zł. Dla porównania, czwarta edycja z reklam przyniosła 35,72 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Wiosną 2017 roku na antenę TVN trafi druga seria dziecięcego talent-show „MasterChef Junior”, do której w zeszłym miesiącu odbyły się castingi. Średnia widownia pierwszej edycji tego programu, pokazywanego wiosną br., wyniosła 2,85 mln osób, co przełożyło się na 17,18 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 10,86 proc.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef 5” zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam