SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Martin Sorrell, szef WPP: Dla wydawców wyjściem w kryzysie są płatne treści

- W obliczu spadających dochodów z reklamy cyfrowej i czyhających na nią zagrożeń drogą wyjścia dla wydawców są płatne treści, a mocne tytuły w druku potrafią odpowiednio zaangażować swoich cyfrowych odbiorców - ocenia Martin Sorrell, szef holdingu WPP.

Swoimi refleksjami dotyczącymi obecnego rynku reklamy cyfrowej oraz sytuacji prasy tradycyjnej i internetowej Martin Sorrell, prezes WPP, największej firmy reklamowej na świecie podzielił się ze słuchaczami podczas konferencji Stowarzyszenia Wydawców.

Zdaniem Martina Sorrella spowalniające tempo wzrostu przychodów reklamowych notowane przez cyfrowe wydania gazet świadczy o tym, że wydawcy nie powinni liczyć wyłącznie na to źródło finansowania swojej działalności.

- Osobiście wierzę, że najlepszym wyjściem dla prasy cyfrowej jest wprowadzenie płatnego dostępu do treści - podkreślił szef WPP. - Oczywiście pod warunkiem, że ma się content wart swojej ceny. Wydawcy powinni powoli pogodzić się z faktem, że dochody z reklamy cyfrowej będą stopniowo spadać. Jeśli więc mają zdrowe spojrzenie na finanse, to muszą jak najszybciej poszukać alternatywnych źródeł dochodów - przekonywał Sorrell. Zaznaczył też, że w ostatnich miesiącach spadek wartości reklamy w drukowanych wydaniach czasopism osiągnął w niektórych wypadkach poziom 30 proc., a słabnąca reklama cyfrowa w tych tytułach coraz trudniej radzi sobie z rekompensowaniem tych strat.

Sorrell zaznaczył, że w dużym stopniu nie dziwi się rezerwie z jaką reklamodawcy zaczynają podchodzić do wydatków na segment cyfrowy w sytuacji, gdy na przykład duża część reklam na YouTube jest oglądana przez boty nabijające ceny, a na Facebooku reklama wideo jest zaliczana do obejrzanych po zaledwie trzech sekundach.

- Tajemnica kryje się nie w czasie spędzonym z danym medium, ale w stopniu zaangażowania, które potrafi ono wywołać u odbiorcy - przekonywał Sorrell wracając do sytuacji wydawców prasowych. - Jestem przekonany, że tytuły, które mają u czytelników mocną pozycję w formie drukowanej są w stanie przyciągnąć ich w odpowiedniej liczbie także na płatnej platformie cyfrowej. I nie należy się obawiać poszukiwania rozwiązań w paywallu.

Martin Sorrell jest obecnie najlepiej zarabiającym menedżerem branży reklamowej. Jednak w swoich prognozach dotyczących rozwoju rynku reklamowego jest raczej sceptyczny, o czym świadczy nie tylko obecne wystąpienie na konferencji Stowarzyszenia Wydawców. Już w marcu br. Sorrell przewidywał, że w nadchodzącym okresie klienci będą coraz ostrożniej wydawać pieniądze na promocję i marketing.

Dołącz do dyskusji: Martin Sorrell, szef WPP: Dla wydawców wyjściem w kryzysie są płatne treści

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mr Vik
Facet mądrze gada. Zastanawiałem się kiedy ktoś załapie, że reklamy na stronach internetowych są mało skuteczne? Gdy reklama sprowadzała się do jednego lub dwóch bannerów na stronie ludzie ją dostrzegali i mogła być skuteczna. Teraz są wszędzie i ludzie nauczyli się już nie zwracać na nie uwagi, a w przypadku reklam w wyskakującym okienku, uwaga odbiorcy skupia się wyłącznie na poszukiwaniu krzyżyka do zamknięcia reklamy. Płatny dostęp do treści może jednak wykosić z rynku wiele serwisów internetowych, bo ludzie nie będą chcieli płacić za chłam. Zostaną więc tylko najlepsi płatni i darmowa sieczka zdominowana przez reklamy odwiedzana przez żądnych plotek i tanich sensacji odbiorców (czyli wielu z nas ;))
odpowiedź
User
j
Ty tak mądrze gadasz a nadal z internetu korzystasz bez adblocka. Klikaj sobie dalej w krzyżyki.
odpowiedź
User
Mr Vik
Masz rację nie używam adblocka, używam uBlock (rozszerzenie Opery, jeśli nie wiesz). Ale to niestety nie chroni przed śmieciowymi artykułami i newsami.
odpowiedź