Martin Sorrell, szef WPP: Dla wydawców wyjściem w kryzysie są płatne treści
- W obliczu spadających dochodów z reklamy cyfrowej i czyhających na nią zagrożeń drogą wyjścia dla wydawców są płatne treści, a mocne tytuły w druku potrafią odpowiednio zaangażować swoich cyfrowych odbiorców - ocenia Martin Sorrell, szef holdingu WPP.
Swoimi refleksjami dotyczącymi obecnego rynku reklamy cyfrowej oraz sytuacji prasy tradycyjnej i internetowej Martin Sorrell, prezes WPP, największej firmy reklamowej na świecie podzielił się ze słuchaczami podczas konferencji Stowarzyszenia Wydawców.
Zdaniem Martina Sorrella spowalniające tempo wzrostu przychodów reklamowych notowane przez cyfrowe wydania gazet świadczy o tym, że wydawcy nie powinni liczyć wyłącznie na to źródło finansowania swojej działalności.
- Osobiście wierzę, że najlepszym wyjściem dla prasy cyfrowej jest wprowadzenie płatnego dostępu do treści - podkreślił szef WPP. - Oczywiście pod warunkiem, że ma się content wart swojej ceny. Wydawcy powinni powoli pogodzić się z faktem, że dochody z reklamy cyfrowej będą stopniowo spadać. Jeśli więc mają zdrowe spojrzenie na finanse, to muszą jak najszybciej poszukać alternatywnych źródeł dochodów - przekonywał Sorrell. Zaznaczył też, że w ostatnich miesiącach spadek wartości reklamy w drukowanych wydaniach czasopism osiągnął w niektórych wypadkach poziom 30 proc., a słabnąca reklama cyfrowa w tych tytułach coraz trudniej radzi sobie z rekompensowaniem tych strat.
Sorrell zaznaczył, że w dużym stopniu nie dziwi się rezerwie z jaką reklamodawcy zaczynają podchodzić do wydatków na segment cyfrowy w sytuacji, gdy na przykład duża część reklam na YouTube jest oglądana przez boty nabijające ceny, a na Facebooku reklama wideo jest zaliczana do obejrzanych po zaledwie trzech sekundach.
- Tajemnica kryje się nie w czasie spędzonym z danym medium, ale w stopniu zaangażowania, które potrafi ono wywołać u odbiorcy - przekonywał Sorrell wracając do sytuacji wydawców prasowych. - Jestem przekonany, że tytuły, które mają u czytelników mocną pozycję w formie drukowanej są w stanie przyciągnąć ich w odpowiedniej liczbie także na płatnej platformie cyfrowej. I nie należy się obawiać poszukiwania rozwiązań w paywallu.
Martin Sorrell jest obecnie najlepiej zarabiającym menedżerem branży reklamowej. Jednak w swoich prognozach dotyczących rozwoju rynku reklamowego jest raczej sceptyczny, o czym świadczy nie tylko obecne wystąpienie na konferencji Stowarzyszenia Wydawców. Już w marcu br. Sorrell przewidywał, że w nadchodzącym okresie klienci będą coraz ostrożniej wydawać pieniądze na promocję i marketing.
Dołącz do dyskusji: Martin Sorrell, szef WPP: Dla wydawców wyjściem w kryzysie są płatne treści