Manpower zmienia się globalnie
Firma Manpower poinformowała o odświeżeniu swojej marki w ogólnoświatowej sieci w 72 krajach, w tym w Polsce.
W efekcie oferowane dziś przez firmę usługi zostały objęte spójną identyfikacją wizualną. Manpower wprowadza nowe logo, materiały marketingowe i kampanie reklamowe w swoich 4.400 biurach na całym świecie. Akcja przebudowywania marki przez Manpower objęła również ujednolicenie marek, pod którymi firma świadczy usługi na całym świecie oraz przeszkolenie 27.000 pracowników.
„Ten dzień jest decydującym punktem w podróży, którą rozpoczęliśmy 6 lat temu, z zamiarem poszerzenia naszej oferty poza tradycyjnie świadczone przez firmę usługi pracy tymczasowej.” – powiedział Jeffrey A. Joerres, Prezes i Dyrektor Generalny Manpower Inc. „We współczesnym świecie pracy, którego dynamika jest większa niż kiedykolwiek, my stopniowo przebudowywaliśmy naszą firmę i ofertę usług tak, by pomagała naszym klientom, pracownikom i współpracownikom w zrozumieniu i pokonywaniu wyzwań związanych z dzisiejszym miejscem pracy. Nowa marka łączy firmę w jej obecnym kształcie z wizerunkiem przyszłego rynku pracy” – dodał Joerres.
W ramach procesu odnawiania marki, Manpower udoskonalił jej architekturę przechodząc z ponad 200 marek funkcjonujących na świecie do starannie wybranych pięciu, które obecnie obejmują pełny wachlarz usług firmy. Marki te to: Manpower, Manpower Professional, Elan, Jefferson Wells i Right Management.
Nowe logo Manpower składa się z 5 owalnych kształtów, w pięciu różnych kolorach, tworzących inicjały „MP” i ilustruje zakres usług oferowanych obecnie przez Manpower. Logo Manpower Professional, Elan, Jefferson Wells i Right Management zostały przeprojektowane tak, by były spójne z nową marką firmową.
Manpower zatrudnił dwie wiodące międzynarodowe agencje do obsługi swojej nowej marki. Wolff Olins, agencja brandingowa z siedzibą w Londynie, stworzyła logo i tożsamość korporacyjną. Grey Worldwide z siedzibą w Nowym Jorku stworzyła nową kampanię reklamową.
„Firma Manpower po raz pierwszy, od czasu jej założenia w 1948 r., została poddana tak rozległemu procesowi rebrandingu” – zauważył Joerres. „Odświeżona marka odnosi się z szacunkiem do naszej spuścizny innowatora i pioniera w branży zatrudnienia tymczasowego, jednocześnie podkreślając ewolucję w kierunku firmy świadczącej usługi w zakresie zatrudnienia długoterminowego.”
Obecnie usługi Manpower w Polsce obejmują rekrutację pracowników stałych, tymczasowych i kontraktowych, ocenę i dobór pracowników oraz outsourcing pracowniczy.
Od 2000 r. firma poszerzyła swoją światową sieć o ponad 700 biur i rozpoczęła działalność w 13 krajach. Przychody korporacji wzrosły z 10,8 mld USD w 2000 r. do 16 mld USD w 2005 r. W Polsce Manpower powstał w 2001 r. i posiada 20 oddziałów. W ciągu najbliższych 3 lat planuje otwarcie kolejnych 20.
Dołącz do dyskusji: Manpower zmienia się globalnie