Magna: Rynek reklamowy w Polsce wzrośnie w tym roku do 10,3 mld zł
Z szacunków analityków firmy Magna Global Polska wynika, że rynek reklamy w Polsce wzrośnie w tym roku, w porównaniu do roku ub. o 4,9 proc. , a jego wartość wyniesie 10,3 mld zł. Internet z największym wzrostem.
Według prognoz największy wpływ na wartości rynku reklamowego ma obecnie dynamika wzrostu PKB w Polsce, która w tym roku szacowana jest na poziomie 5,2 proc. (w stosunku do 6,7 proc. w ub.r.).
Największą dynamikę wzrostu odnotuje segment reklamy internetowej, który zanotuje poprawę na poziomie 12,7 proc. w stosunku do 2017 roku. - Rynek reklamy internetowej rośnie dzięki rozwojowi platform VOD. Źródłami wzrostu są również e-commerce oraz reklama programatyczna, mimo obaw związanych z RODO. Wzrost PKB i wynagrodzeń oraz ciągły rozwój internetu mobilnego także przyczynił się do lepszej dynamiki na rynku reklamowym - mówi Anna Gruszka, członek zarządu Magna Global Polska i chief digital officer w IPG Mediabrands.
Z pozostałych mediów tylko radio odnotuje wzrost wydatków reklamowych - o 2 proc. Rynki reklamy telewizyjnej i zewnętrznej będą stabilne lub zanotują niewielkie spadki. Prasa nadal będzie medium o zmniejszających się inwestycjach reklamowych.
W ocenie ekspertów Magna Global Polska, trwające w Rosji mistrzostwa świata w piłce nożnej nie będą miały istotnego wpływu na branżę reklamową w ujęciu rocznym, choć w krótkoterminowej perspektywie mogą poprawić jej wyniki.
Polska, razem z Rosją, Czechami i Turcją, reprezentuje 75 proc. wydatków reklamowych w regionie CEE. Dynamika rynku reklamowego w obszarze CEE wyniesie w tym roku 9,2 proc. Cały region będzie przez kilka najbliższych lat notować kilkuprocentową dynamikę wzrostu, aby w 2022 roku osiągnąć wartość 24,3 mld dol.
Szacunki konkurencyjnego Zenitha (Publicis Media) wskazują na wzrost wydatków na reklamę w Polsce w br. o 4,8 proc., do 7,41 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Magna: Rynek reklamowy w Polsce wzrośnie w tym roku do 10,3 mld zł