Magazyny młodzieżowe ze spadkami o ponad 30 proc. „Bravo Girl” najmocniej w dół
W lutym 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Bravo Girl”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2015 roku wyniosła 74 820 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 38,13 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 33,73 proc. do poziomu 47 553 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 39,07 proc. do 38 028 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 36,04 proc. i wyniosła 34 675 egz.
ZKDP | luty | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 139 955 | 74 820 | 74 820 | 179 927 | 120 931 | 120 931 |
Fun Club | 84 943 | 47 553 | 47 553 | 104 986 | 71 760 | 71 760 |
Bravo Girl | 64 957 | 38 028 | 38 028 | 99 925 | 62 417 | 62 417 |
Twist | 64 973 | 34 675 | 34 675 | 99 945 | 54 212 | 54 212 |
W lutym br. w porównaniu do stycznia największym wzrostem sprzedaży wśród pism młodzieżowych pochwalić się mógł „Twist” - było to 55,79 proc.
Z kolei jedyny spadek, wynoszący 7,49 proc., odnotowało „Bravo”.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 139 955 | 74 820 | 74 820 | 139 974 | 80 879 | 80 879 |
Fun Club | 84 943 | 47 553 | 47 553 | 84 917 | 38 037 | 38 037 |
Bravo Girl | 64 957 | 38 028 | 38 028 | 64 960 | 28 248 | 28 248 |
Twist | 64 973 | 34 675 | 34 675 | 64 948 | 22 258 | 22 258 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny młodzieżowe ze spadkami o ponad 30 proc. „Bravo Girl” najmocniej w dół