Magazyn „Pixel” zadebiutuje 29 stycznia w cenie 14,50 zł
Wrażenia z gry w „Wiedźmina 3”, wywiad z twórcą ZX Spectrum i historia upadku Atari to niektóre tematy pierwszego numeru miesięcznika „Pixel”, który powstał po szybkim zamknięciu reaktywowanego „Secret Service” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Atutem pisma jest skład redakcyjny - mówi wydawca magazynu.
Reaktywowany po 13 latach magazyn o grach „Secret Service” został zamknięty w grudniu 2014 r. po wydaniu zaledwie dwóch numerów. Powodem był spór wydawcy i właściciela tytułu (więcej na ten temat). Jeszcze na etapie likwidacji „SS” wydawca zapowiadał, że jego miejsce zajmie nowe pismo o nazwie „Pixel”.
Wirtualnemedia.pl dowiedziały się, że pierwszy numer tego magazynu znajdzie się w sprzedaży 29 stycznia br. pod ostatecznym tytułem „Pixel - Kultura Gier Wideo”. Pismo będzie miesięcznikiem o objętości 116 stron. Cena egzemplarza ma wynosić 14,50 zł, a w prenumeracie - 11 zł.
- Redakcją kieruje Piotr Mańkowski, znany m. in. z łamów „Secret Service” oraz „Resetu”, autor książki „Cyfrowe Marzenia” oraz komiksu „Umarłem na Gibraltarze” - mówi Wirtualnemedia.pl Robert Łapiński, szef firmy Idea Ahead wydającej „Pixel”. - Dotychczasowy skład nie ulega zmianie w porównaniu z „Secret Service”, pojawiają się natomiast nowi autorzy - m. in. Michał „Śledziu” Śledziński ze swoim autorskim felietonem w formie komiksu czy Michał R. Wiśniewski. Zespół autorów liczy około 20 osób - wyjaśnia Łapiński.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Według zapowiedzi wydawcy w pierwszym numerze magazynu znajdzie się między innymi opis pierwszych wrażeń z gry w „Wiedźmina 3” i wywiad z głównym scenarzystą tej produkcji, recenzja gry „Dying Light” wraz z relacją z wizyty w siedzibie producenta tego tytułu, wywiad z twórcą komputera ZX Spectrum, reportaż z moskiewskiego salonu gier oraz felietony.
Łapiński podkreśla, że nowy tytuł ma przyciągnąć czytelników wysokiej jakości treściami i dopracowaną oprawą graficzną. - Chcemy, żeby czytelnik czerpał przyjemność i inspiracje z lektury „Pixela”, a sam magazyn stał się elementem kolekcji każdego gracza - zapowiada wydawca. - Unikalnym atutem naszego pisma jest skład redakcyjny, gdzie z dziennikarzami branżowymi spotykają się legendy polskiej prasy growej, byli redaktorzy naczelni takich pism jak „Top Secret”, „Secret Service”, „Świat Gier Komputerowych” czy „Click!” - zaznacza Łapiński.
Nakład pisma wynosi 35 tys. egzemplarzy, przygotowanie magazynu jest w całości finansowane przez wydawcę. Eksperci, z którymi rozmawiały Wirtualnemedia.pl po pojawieniu się informacji o utworzeniu „Piksela” nie dają nowemu tytułowi zbyt wielu szans na rynkowy sukces podkreślając, że będzie mu bardzo trudno zdobyć zaufanie czytelników po aferze związanej z zamknięciem „Secret Service” (przeczytaj te komentarze).
Dołącz do dyskusji: Magazyn „Pixel” zadebiutuje 29 stycznia w cenie 14,50 zł