SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Livechat Software z 29 mln zł kwartalnego zysku, ma ponad 37 tys. klientów

W minionym kwartale Livechat Software zanotował 29,4 mln zł zysku netto wobec 32,1 mln zł konsensusu - wynika z raportu finansowego spółki. Grupa odnotowała w III kw. 56,1 mln zł przychodów, co jest zgodne z konsensusem na poziomie 56,3 mln zł.

W trzecim kwartale roku finansowego 2021/22, czyli od października do grudnia ub.r., zysk EBITDA firmy Livechat Software wyniósł 35 mln zł, a zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 32 mln zł. Wyniki te były niższe od konsensusu PAP Biznes odpowiednio o 6 proc. i 7 proc.

Łącznie po trzech kwartałach roku finansowego (od kwietnia do grudnia ub.r.) Livechat Software odnotował 160,7 mln zł skonsolidowanych przychodów (+22,7 proc. rdr) i 88,7 mln zł zysku netto (+22,1 proc. rdr). EBITDA wzrosła po trzech kwartałach o 23,7 proc. rdr do 104,6 mln zł, a EBIT o 23,3 proc. do 95,8 mln zł.

Jak podano w raporcie, w pierwszych trzech kwartałach roku finansowego marża brutto na sprzedaży wyniosła 86,5 proc., marża operacyjna 59,6 proc., a marża zysku netto 55,2 proc.

Rentowność Livechata pod presją rosnących zarobków i Polskiego Ładu

"Znajdujemy się wciąż na etapie wzrostu, inwestujemy w rozwój produktów, zwiększamy też liczbę osób współpracujących ze Spółką we wszystkich obszarach (deweloperzy, customer support, marketing, dział sprzedaży). Wzrost kosztów z tym związany może wywierać presję na marże w kolejnych okresach. Dodatkowa presja na rentowności wiąże się z szybko rosnącymi wynagrodzeniami w branży technologicznej i zwiększoną konkurencją o talenty" - podano w raporcie.

"Utrzymanie się na ścieżce wzrostowej i realizacja naszej misji wymaga dalszego powiększania zespołu i utrzymania w nim kluczowych osób, dlatego jesteśmy zdeterminowani, żeby to osiągnąć. Wprowadzenie w życie przepisów związanych z projektem ‘Nowy Ład’ (właściwa nazwa to Polski Ład - przyp.), podobnie jak wysoki poziom inflacji w Polsce, może również przełożyć się na dodatkowe koszty dla naszej Grupy, zwłaszcza że opiera się ona na zatrudnieniu w modelu B2B. Negatywny wpływ na wynik za III kwartał miały różnice kursowe dotyczące działalności operacyjnej (łącznie ok. 1,8 mln zł)" - dodano.

Spółka wskazała jednocześnie, że mimo opisanych wyzwań zamierza utrzymać model biznesowy i "wysokie poziomy rentowności".

Livechat poinformował, że na koniec III kwartału wartość MRR (miesięczne powtarzalne przychody) wyniosła 4,44 mln USD, co oznacza wzrost o 1 proc. w stosunku do stanu na koniec września 2021 roku i o 15,5 proc. rok do roku.

"Wzrost powtarzalnych przychodów (MRR) pozwala obecnie spodziewać się w kolejnych kwartałach wzrostów przychodów zarówno w skali roku, jak i kwartał do kwartału" - podano w raporcie.

"Szacujemy, że mniej niż 0,5 proc. naszego MRR przypada na klientów z Ukrainy i Rosji łącznie, niemniej z niepokojem obserwujemy sytuację geopolityczną i jej wpływ na otoczenie gospodarcze" - dodano.

ARPU głównego produktu - LiveChat - wyniosło na koniec grudnia 2021 r. 119,2 USD wobec 119,4 USD na koniec września 2021 r. i 115,0 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 98,9 USD na koniec grudnia wobec 96,9 USD na koniec poprzedniego kwartału i 82,8 USD przed rokiem.

"Do głównych powodów znaczącego wzrostu ARPU rok do roku należą: wprowadzenie nowych planów abonamentowych dla ChatBot od października 2019 roku, pozyskiwanie większych klientów oraz zmiana modelu cenowego LiveChat (z Pay per Seat na Pay per Agent) w styczniu 2020 roku" - podano w raporcie.

Livechat ma ponad 37 tys. klientów

Na koniec grudnia 2021 r. liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 34 582 a ChatBot 2 306. "W chwili zatwierdzenia tego raportu do publikacji liczba klientów LiveChat przekroczyła już poziom 35 tysięcy. W czerwcu 2021 roku dezaktywowano 119 licencji LiveChat w planie abonamentowym opartym na modelu Pay per Chat, który nie jest dłużej utrzymywany" - podała spółka w raporcie.

Wskaźnik odejść klientów od początku roku finansowego kształtował się na poziomie ok. 3 proc. (w ujęciu miesięcznym).

"Wyniki na poziomie 3 proc. lub nawet istotnie wyższym są normalnym zjawiskiem w modelu SaaS i zależą m.in. od branży i bazy klientów (churn jest zwykle istotnie wyższy w segmencie małych firm). Poziom 3 proc. stanowi też poziom wokół którego historycznie oscylował nasz churn. W III kwartale 2021/22 roku finansowego osiągnęliśmy nawet lepsze wyniki - poniżej tego poziomu, a w przypadku ChatBot grudzień 2021 roku charakteryzował się najniższym wskaźnikiem odejść klientów w historii produktu" - podano w raporcie.

LiveChat Software jest producentem oraz globalnym dostawcą oprogramowania live chat. W portfolio produktów grupy znajdują się także rozwiązania: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), HelpDesk oraz KnowledgeBase (aplikacja do tworzenia własnych baz wiedzy).

Dołącz do dyskusji: Livechat Software z 29 mln zł kwartalnego zysku, ma ponad 37 tys. klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl