Lisiecki: PMPG inwestuje na rynku amerykańskim i w wideo, wyniki „Wprost” satysfakcjonujące
- Fundamentem naszej sprzedaży jest rozpowszechnianie płatne razem. Analizując te cyfry, możemy mówić o stabilnym i satysfakcjonującym poziomie sprzedaży tygodnika „Wprost” - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.
Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, ogłosiła prognozy finansowe na br. Notowana na giełdzie firma medialna podała, że zanotuje 51 mln zł wpływów ze sprzedaży, 8,1 mln zł zysku EBITDA i 7,5 mln zł zysku EBIT. Przychody ze sprzedaży wersji drukowanych „Wprost” i „Do Rzeczy” zmaleją o 10 proc., a ze sprzedaży reklam w tych tytułach - wzrosną o 14 proc.
Według danych ZKDP, w marcu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 25 613 egz., o 42,63 proc. mniej niż rok wcześniej.
Prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl podkreśla jednak, że dla wydawcy ważne są inne wyniki dystrybucji jego tytułów. - Proszę zerknąć na nasze raporty w pozycji rozpowszechnianie płatne razem. Dla nas jest to kluczowy wskaźnik, którym się kierujemy i o czym już wielokrotnie mówiliśmy, to wskaźnik pokazujący faktycznie zasięg tygodnika - stwierdza. - Wirtualnemedia.pl jako jedyne używają podstawowego wskaźnika wyniku sprzedaży wyłącznie kioskowej, która dla nas jako wydawcy i jednocześnie spółki giełdowej jest mało efektywna i rentowna. Wymaga zbyt dużych nakładów marketingowych. Dlatego fundamentem naszej sprzedaży jest rozpowszechnianie płatne razem. Analizując te cyfry, możemy mówić o stabilnym i satysfakcjonującym poziomie sprzedaży - podkreśla.
Jak informowaliśmy, w ostatnich miesiącach znacząco zmieniło się portfolio tytułów, w których reklamy kupiły ministerstwa i spółki Skarbu Państwa. W pierwszym kwartale br. wydatki reklamowe ministerstw w tygodniku „Wprost” wyniosły 592 tys. zł, a w „Do rzeczy” 424 tys. Te tygodniki zajmują dwa pierwsze miejsca zestawienia. Natomiast spółki Skarbu Państwa w tym samym okresie wydały 922 tys. zł na reklamę we „Wprost” oraz 261 tys. na reklamę w „Do rzeczy”. To drugi i trzeci wynik wśród tygodników.
- Spółki z udziałem Skarbu Państwa są istotnym reklamodawcą dla całego rynku mediów, również dla PMPG Polskie Media. W Polsce funkcjonuje nieco ponad 3500 dużych firm, w wielu z nich Skarb Państwa ma udziały. Firmy te są partnerem prestiżowym, przewidywalnym, a tym samym na pewno pożądanym. Nie prowadzimy jednak wyodrębnionej statystyki w tym zakresie i nie segmentujemy firm na te z udziałem Skarbu Państwa czy bez jego udziału - mówi Lisiecki.
Jakie plany rozwojowe ma PMPG Polskie Media? - Obecnie budujemy portfel mediowy na rynku amerykańskim, m.in. inwestujemy w projekt machina.com. To pierwszy z naszych projektów. Spodziewamy się, iż istotnie wpłynie to na dywersyfikację naszego portfolio i źródeł przychodów. W Polsce stawiamy na internet i wideo, m.in. uruchomiliśmy nowy serwis Wprost.pl oraz zainwestowaliśmy w biznesowy kanał inwestorzy.tv. Uruchomiliśmy kilka rekrutacji, szczególnie w obszarze marketingu i nowych mediów. To kluczowe obszary - wylicza Michał Lisiecki.
Dołącz do dyskusji: Lisiecki: PMPG inwestuje na rynku amerykańskim i w wideo, wyniki „Wprost” satysfakcjonujące