SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LinkedIn podwoił zasięg, GoldenLine z 2 mln użytkowników

W ciągu ostatniego roku liczba polskich użytkowników serwisu LikdenIn wzrosła dwukrotnie - z 400-550 tys. do 800-900 tys. miesięcznie. Z kolei GoldenLine regularnie odwiedza ponad 2 mln użytkowników w miesiącu.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że jeszcze od stycznia do kwietnia ub.r. serwis LikdenIn notował od 400 do 500 tys. polskich użytkowników. W maju po raz pierwszy przekroczył poziom 500 tys. real users, a w lipcu i wrześniu odwiedziło go już prawie 600 tys. użytkowników. Natomiast w pierwszych miesiącach br. LikdenIn osiągał rekordowe wyniki - w styczniu 770 tys. real users, w lutym - 675 tys., w marcu - 790 tys., a w kwietniu - aż 910 tys.

Do wzrostu popularności LinkedIn z pewnością przyczyniło się uruchomienie w kwietniu ub.r. jego polskiej wersji językowej (przeczytaj o tym więcej).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku

LinkedIn w Polsce w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL

 

real users

zasięg

I 2012

430 928

2,25%

II 2012

406 627

2,11%

III 2012

485 730

2,51%

IV 2012

470 561

2,42%

V 2012

501 854

2,58%

VI 2012

515 912

2,64%

VII 2012

588 570

3,02%

VIII 2012

532 128

2,74%

IX 2012

596 228

3,07%

X 2012

566 679

2,91%

XI 2012

585 814

3,02%

XII 2012

511 910

2,65%

I 2013

768 024

3,97%

II 2013

677 711

3,45%

III 2013

791 254

3,94%

IV 2013

910 179

4,46%

V 2013

813 400

3,97%


LinkedIn nadal ma jednak o wiele mniejszy zasięg niż GoldenLine.pl, które w ciągu roku notowało stabilną odwiedzalność. Pod koniec 2011 roku 36 proc. udziałów GoldenLine kupiła Agora (więcej na ten temat), a we wrześniu ub.r. serwis - podobnie jak inne strony tego wydawcy - został w Megapanelu objęty audytem site-centric.

W ciągu roku GoldenLine najmniej użytkowników miało w kwietniu ub.r. (1,79 mln), a najwięcej w styczniu br. (2,32 mln). Od września ub.r. serwis najwięcej odsłon zanotował w październiku ub.r. i styczniu br. (po ponad 30 mln). W każdym miesiącu przeciętny użytkownik spędził w nim po kilkanaście minut - od 11 do 15,5 minuty.

>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)

GoldenLine w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL

 

real users

odsłony stacjonarne

odsłony mobilne

czas na RU

zasięg

I 2012

2 104 711

-

-

-

10,98%

II 2012

2 180 213

-

-

-

11,30%

III 2012

1 907 871

-

-

-

9,84%

IV 2012

1 790 569

-

-

-

9,19%

V 2012

1 840 079

-

-

-

9,45%

VI 2012

1 928 409

-

-

-

9,86%

VII 2012

1 930 695

-

-

-

9,91%

VIII 2012

1 884 741

-

-

-

9,69%

IX 2012

1 937 822

26 086 113

680 259

0:13:57

9,97%

X 2012

2 069 997

30 371 293

833 204

0:15:01

10,64%

XI 2012

2 003 005

28 133 500

847 022

0:14:34

10,33%

XII 2012

1 823 860

24 197 751

871 170

-

9,43%

I 2013

2 321 129

30 865 326

1 106 592

0:15:32

11,99%

II 2013

2 089 219

26 777 183

988 541

0:14:39

10,63%

III 2013

2 068 485

26 423 930

1 046 415

0:14:29

10,31%

IV 2013

2 248 773

23 186 628

960 977

0:11:14

11,01%

V 2013

1 941 874

19 534 515

824 130

0:10:28

9,49%


Trzeci z działających w Polsce serwisów społczenościowych dotyczących pracy - Profeo.pl - (należący do Grupy Pracuj Solution) - jest o wiele mniej popularny. W kwietniu br. zanotował 126 tys. real users, 728 tys. odsłon i 4,5 minuty na użytkownika, a rok wcześniej - 120 tys. real users, 578 tys. odsłon i 2,5 minuty na użytkownika.

Dołącz do dyskusji: LinkedIn podwoił zasięg, GoldenLine z 2 mln użytkowników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzys Jarzab
W tekście w pierwszym zdaniu jest literówka przy nazwie serwisu LinkedIn
odpowiedź