LinkedIn podwoił zasięg, GoldenLine z 2 mln użytkowników
W ciągu ostatniego roku liczba polskich użytkowników serwisu LikdenIn wzrosła dwukrotnie - z 400-550 tys. do 800-900 tys. miesięcznie. Z kolei GoldenLine regularnie odwiedza ponad 2 mln użytkowników w miesiącu.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że jeszcze od stycznia do kwietnia ub.r. serwis LikdenIn notował od 400 do 500 tys. polskich użytkowników. W maju po raz pierwszy przekroczył poziom 500 tys. real users, a w lipcu i wrześniu odwiedziło go już prawie 600 tys. użytkowników. Natomiast w pierwszych miesiącach br. LikdenIn osiągał rekordowe wyniki - w styczniu 770 tys. real users, w lutym - 675 tys., w marcu - 790 tys., a w kwietniu - aż 910 tys.
Do wzrostu popularności LinkedIn z pewnością przyczyniło się uruchomienie w kwietniu ub.r. jego polskiej wersji językowej (przeczytaj o tym więcej).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
LinkedIn w Polsce w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
| real users | zasięg |
I 2012 | 430 928 | 2,25% |
II 2012 | 406 627 | 2,11% |
III 2012 | 485 730 | 2,51% |
IV 2012 | 470 561 | 2,42% |
V 2012 | 501 854 | 2,58% |
VI 2012 | 515 912 | 2,64% |
VII 2012 | 588 570 | 3,02% |
VIII 2012 | 532 128 | 2,74% |
IX 2012 | 596 228 | 3,07% |
X 2012 | 566 679 | 2,91% |
XI 2012 | 585 814 | 3,02% |
XII 2012 | 511 910 | 2,65% |
I 2013 | 768 024 | 3,97% |
II 2013 | 677 711 | 3,45% |
III 2013 | 791 254 | 3,94% |
IV 2013 | 910 179 | 4,46% |
V 2013 | 813 400 | 3,97% |
LinkedIn nadal ma jednak o wiele mniejszy zasięg niż GoldenLine.pl, które w ciągu roku notowało stabilną odwiedzalność. Pod koniec 2011 roku 36 proc. udziałów GoldenLine kupiła Agora (więcej na ten temat), a we wrześniu ub.r. serwis - podobnie jak inne strony tego wydawcy - został w Megapanelu objęty audytem site-centric.
W ciągu roku GoldenLine najmniej użytkowników miało w kwietniu ub.r. (1,79 mln), a najwięcej w styczniu br. (2,32 mln). Od września ub.r. serwis najwięcej odsłon zanotował w październiku ub.r. i styczniu br. (po ponad 30 mln). W każdym miesiącu przeciętny użytkownik spędził w nim po kilkanaście minut - od 11 do 15,5 minuty.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
GoldenLine w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
| real users | odsłony stacjonarne | odsłony mobilne | czas na RU | zasięg |
I 2012 | 2 104 711 | - | - | - | 10,98% |
II 2012 | 2 180 213 | - | - | - | 11,30% |
III 2012 | 1 907 871 | - | - | - | 9,84% |
IV 2012 | 1 790 569 | - | - | - | 9,19% |
V 2012 | 1 840 079 | - | - | - | 9,45% |
VI 2012 | 1 928 409 | - | - | - | 9,86% |
VII 2012 | 1 930 695 | - | - | - | 9,91% |
VIII 2012 | 1 884 741 | - | - | - | 9,69% |
IX 2012 | 1 937 822 | 26 086 113 | 680 259 | 0:13:57 | 9,97% |
X 2012 | 2 069 997 | 30 371 293 | 833 204 | 0:15:01 | 10,64% |
XI 2012 | 2 003 005 | 28 133 500 | 847 022 | 0:14:34 | 10,33% |
XII 2012 | 1 823 860 | 24 197 751 | 871 170 | - | 9,43% |
I 2013 | 2 321 129 | 30 865 326 | 1 106 592 | 0:15:32 | 11,99% |
II 2013 | 2 089 219 | 26 777 183 | 988 541 | 0:14:39 | 10,63% |
III 2013 | 2 068 485 | 26 423 930 | 1 046 415 | 0:14:29 | 10,31% |
IV 2013 | 2 248 773 | 23 186 628 | 960 977 | 0:11:14 | 11,01% |
V 2013 | 1 941 874 | 19 534 515 | 824 130 | 0:10:28 | 9,49% |
Trzeci z działających w Polsce serwisów społczenościowych dotyczących pracy - Profeo.pl - (należący do Grupy Pracuj Solution) - jest o wiele mniej popularny. W kwietniu br. zanotował 126 tys. real users, 728 tys. odsłon i 4,5 minuty na użytkownika, a rok wcześniej - 120 tys. real users, 578 tys. odsłon i 2,5 minuty na użytkownika.
Dołącz do dyskusji: LinkedIn podwoił zasięg, GoldenLine z 2 mln użytkowników