„Lego Ninjago” na czele sprzedaży w I kwartale. „Świnka Peppa Magazyn” z największym wzrostem
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci był magazyn „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Świnka Peppa Magazyn”, a na czele spadku znalazł się „Magazyn Mia and Me”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w I kwartale 2016 roku wyniosła 62 803 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku, czyli trzech pierwszych miesięcy obecności na rynku, magazyn ten zanotował wzrost wynoszący 11,81 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do magazynu „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 44 514 egz., wyższym o 2,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten przed rokiem był czwarty.
Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei „Mój Kucyk Pony” (również Egmont Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 42 751 egz., po jednak wzroście o 6,31 proc.
5. miejsce zajął „Świnka Peppa Magazyn” (Media Service Zawada), którego średni wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 12,21 proc. do 36 430 egz. Tytuł ten w I kwartale 2015 roku był 7.
Z kolei największy spadek, wynoszący 44,34 proc. do 17 024 egz., odnotował „Magazyn Mia and Me” (też Media Service Zawada). W zestawieniu spadł on z miejsca 11. na 16. - ostatnie.
ZKDP |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Lego Ninjago |
69 931 |
63 336 |
62 803 |
59 869 |
56 470 |
56 170 |
11,81% |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
67 000 |
44 514 |
44 514 |
70 000 |
43 526 |
43 526 |
2,27% |
Mój Kucyk Pony |
58 250 |
42 751 |
42 751 |
59 443 |
40 213 |
40 213 |
6,31% |
Księżniczka |
56 783 |
40 163 |
40 163 |
57 475 |
45 004 |
45 004 |
-10,76% |
Świnka Peppa Magazyn |
42 981 |
36 430 |
36 430 |
42 981 |
32 466 |
32 466 |
12,21% |
Lego Friends. Magazyn |
44 805 |
34 164 |
34 164 |
49 857 |
32 235 |
32 135 |
6,31% |
Scooby - Doo! |
69 979 |
33 119 |
32 380 |
76 625 |
51 911 |
51 195 |
-36,75% |
Violetta Oficjalny Magazyn |
40 000 |
25 688 |
25 688 |
50 000 |
37 230 |
37 230 |
-31,00% |
Kubuś i Przyjaciele |
40 133 |
23 457 |
23 457 |
41 867 |
26 247 |
26 247 |
-10,63% |
Cartoon Network Magazyn |
39 826 |
23 398 |
23 398 |
39 988 |
22 136 |
22 136 |
5,70% |
Auta |
37 547 |
23 259 |
23 259 |
41 050 |
23 824 |
23 824 |
-2,37% |
Magazyn MiniMini |
39 976 |
22 998 |
22 998 |
41 480 |
22 733 |
22 733 |
1,17% |
Ben 10 Magazyn |
38 309 |
20 556 |
20 556 |
42 968 |
31 314 |
31 314 |
-34,36% |
Pingwiny z Madagaskaru |
39 998 |
19 755 |
19 755 |
44 971 |
31 730 |
31 730 |
-37,74% |
Magazyn Truskawkowe Ciastko |
34 575 |
18 844 |
18 844 |
37 471 |
25 230 |
25 230 |
-25,31% |
Magazyn Mia and Me |
42 970 |
17 024 |
17 024 |
44 972 |
30 587 |
30 587 |
-44,34% |
W marcu 2016 roku sprzedaż ogółem liderującego „Lego Ninjago” wyniosła 64 127 egz., po wzroście względem marca 2015 roku o 15,50 proc.
Wiceliderem był magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (44 846 egz.; do góry o 1,13 proc. ). Z piątej na trzecią lokatę awansował „Mój Kucyk Pony” (39 567 egz.; + 2,28 proc.).
Największy wzrost w tym rankingu, wynoszący 39,48 proc. do 21 817 egz., odnotował „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska).
Z kolei jedyną stratę w tym ujęciu miała „Księżniczka” (Egmont Polska) - było to 11,48 proc. do poziomu 38 066 egz.
ZKDP |
marzec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Lego Ninjago |
69 925 |
65 026 |
64 127 |
59 773 |
56 121 |
55 521 |
15,50% |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
65 000 |
44 846 |
44 846 |
70 000 |
44 345 |
44 345 |
1,13% |
Mój Kucyk Pony |
58 350 |
39 567 |
39 567 |
58 000 |
38 686 |
38 686 |
2,28% |
Księżniczka |
55 350 |
38 066 |
38 066 |
55 180 |
43 003 |
43 003 |
-11,48% |
Lego Friends. Magazyn |
44 969 |
35 374 |
35 374 |
49 812 |
33 536 |
33 236 |
6,43% |
Auta |
37 640 |
28 905 |
28 905 |
40 150 |
22 728 |
22 728 |
27,18% |
Magazyn MiniMini |
39 961 |
24 845 |
24 845 |
- |
- |
- |
- |
Kubuś i Przyjaciele |
36 200 |
21 817 |
21 817 |
38 600 |
15 642 |
15 642 |
39,48% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Ninjago” na czele sprzedaży w I kwartale. „Świnka Peppa Magazyn” z największym wzrostem