SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziennikarka Fox News przeprasza i idzie na urlop. Reklamodawcy bojkotują jej program, bo skrytykowała nastolatka ocalałego ze strzelaniny

Po tym jak Laura Ingraham z Fox News skrytykowała na Twitterze Davida Hogga, 17-latka ocalałego z niedawnej masakry w szkole w Portland, Hogg zaapelował do firm o wycofanie reklam przy jej programie. Kilkanaście spółek to zrobiło, a Ingraham przeprosiła nastolatka i wybrała się na zaplanowany wcześniej tygodniowy urlop.

Do tragicznej strzelaniny w liceum Marjory Stoneman Douglas High School w Parkland w pobliżu Miami doszło w połowie lutego. 19-letni Nikolas Cruz, uczeń tej szkoły, zabił 17 osób i ranił 17 kolejnych.

Wśród ocalałych ze strzelaniny jest 17-letni David Hogg. W kolejnych tygodniach zaangażował się on w demonstracje, podczas których apelowano o ograniczenie dostępu do broni. Na początku minionego tygodnia w wywiadzie dla TMZ.com Hogg narzekał, że nie został przyjęty przez cztery uczelnie w Kalifornii, do których aplikował, mimo, że ma średnią ocen (GPA) wynoszącą ponad 4,1, a w teście SAT uzyskał 1 270 pkt.

- To nie jest wspaniała wiadomość dla mnie ani niektórych innych członków ruchu - skomentował. Zaznaczył, że mimo wszystko uczniowie tacy jak on zmieniają już świat. - Jeśli uczelnie chcą nas w tym wspierać - świetnie, a jeśli nie - to bez znaczenia, i tak zamierzamy zmieniać świat - zadeklarował.

Do tych wypowiedzi odniosła się w środę na Twitterze Laura Ingraham, dziennikarka Fox News od października ub.r. prowadząca codzienny program publicystyczny „The Ingraham Angle”. Zarzuciła Hoggowi, że „jęczy” o tym, że nie został przyjęty przez cztery uniwersytety, podczas gdy ze średnią 4,1 było to zupełnie do przewidzenia, biorąc pod uwagę średnią ocen gwarantującą otrzymanie indeksu na tych uczelniach.

W odpowiedzi David Hogg wyliczył 12 firm, które reklamowały się przy programie Laury Ingraham. Zasugerował swoim odbiorcom na Twitterze, żeby skontaktowali się z tymi spółkami.

Twitterowy profil Hogga ma 716 tys. obserwujących.

Jak na razie kilkanaście podmiotów zadelarowało, że wycofuje swoje reklamy przy programie Laury Ingraham. Wśród tych firm są Joseph A. Banks, Expedia, Hulu, Johnson & Johnson, Nutrish, TripAdvisor, Wayfair, Jenny Craig, Atlantis Paradise Island, Liberty Mutual Insurance i Office Depot.

Dlaczego reklamodawcy zdecydowali się na taki krok? - Jej (Laury Ingraham - przyp.) komentarze nie są zgodne z tym, jak według nas powinno się traktować ludzi - poinformowali przedstawiciele Nutrish. Rzecznik TripAdvisor stwierdził, że ta firma „nie pochwala niestosownych komentarzy wyrażonych przez nadawcę”. - Według nas stwierdzenia dotyczące ucznia liceum przekroczyły granicę przyzwoitości - dodał.

Laura Ingraham - której program ma na Twitterze 2,18 mln obserwujących - już w czwartek przeprosiła za uczucia, które mógł wywołać jej wpis o Hoggu. - Każdy uczeń powinien być dumny ze średniej 4,2, także David Hogg. Po przemyśleniu, w duchu Wielkiego Tygodnia, przepraszam za wszelki smutek i ból, który mój wpis mógł wywołać u niego lub innych dzielnych ofiar Parkland - stwierdziła.

Przypomniała też, że jako pierwsza publicystka telewizyjna rozmawiała z Hoggiem po strzelaninie. - Jak zawsze jest mile widzianym gościem, może znów wziąć udział w owocnej dyskusji w programie - zadeklarowała.

W czwartek i piątek Laura Ingraham zgodnie z planem prowadziła „The Ingraham Angle” w Fox News. Jedyną dużą firmą, której spot pojawił się przy programie, jest IBM.

W piątkowym wydaniu dziennikarka poinformowała, że zaczyna tygodniowy urlop związany z Wielkanocą. - Bez obaw. Mamy zestaw świetnych gospodarzy, którzy mnie zastąpią - zaznaczyła.

Rzecznik Fox News zapewnił, że urlop Laury Ingraham zaplanowano jeszcze przed jej wpisami dotyczącymi Davida Hogga.

Przypomnijmy, że w kwietniu ub.r. kilka koncernów, m.in. Mercedes-Benz, Hyundai Motor i BMW, wycofało swoje reklamy przy programie „O’Reilly Factor” w Fox News, po tym jak ujawniono, że stacja zapłaciła łącznie 13 mln dolarów za milczenie kobietom molestowanym przez prowadzącego Billa O’Reilly. Niedługo potem dziennikarz musiał odejść ze stacji, zainkasował odprawę w wysokości minimum 25 mln dolarów.

Dołącz do dyskusji: Dziennikarka Fox News przeprasza i idzie na urlop. Reklamodawcy bojkotują jej program, bo skrytykowała nastolatka ocalałego ze strzelaniny

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czytelnik
Miał wiec średnia 4,1 czy 4,2?
Miał 17 czy 19 lat?
Dajecie pisać dopiero po praktykach na Czerskiej, czy tak z przypadku?
odpowiedź
User
Stan
Ale Laura nie skrytykowała ucznia ocalalego ze strzelaniny tylko ucznia, który nie dostał się na uczelnie i uzalal się, że to z powodu jego przekonań a wyszło na to, że miał po prostu za niską średnią.
odpowiedź
User
antykomunista
Albo ten świat jest nienormalny, albo ja. Panienka z TV napisała prawdę, za którą chcą ją ukarać? Rozumiem, że zadaniem rodziców jest głaskanie swojego synka i pocieszanie go, gdy nie dostanie się na wymarzoną uczelnię, ale jeśli ktoś publicznie użala się nad tym że z za małą średnią nie dostał się na uczelnię, to czemu nie można stwierdzić prostego faktu, że nie dostał się, bo był za słaby?!?!
odpowiedź