Kwiecień: „Dzień Dobry TVN” liderem, „Pytanie na śniadanie” traci najwięcej
Wszystkie śniadaniowe programy nadawane w głównych stacjach w dni powszednie miały w kwietniu br. mniej widzów niż rok wcześniej, a największy spadek zanotowało „Pytanie na śniadanie”. Najmniej straciło zaś „Dzień dobry TVN”, które było liderem oglądalności.
Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 do 29 kwietnia br. oglądalność wydań „Dzień dobry TVN”, nadawanych w dni powszednie o godz. 8.00, wyniosła 549 tys. widzów. Przełożyło się to na 14,29 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 17,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn TVN stracił 24 tys. widzów. Wówczas śledziło go 573 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 15,88 proc. i 18,92 proc.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 383 tys. widzów przy udziale wynoszącym 10,14 proc. i 8,22 proc. Magazyn ten obecnie zaczyna się także o godz. 8.00. Rok wcześniej, gdy program ruszał o 8.30, miał o 118 tys. widzów więcej - śledziło go 501 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 13,67 proc. i 8,90 proc. „Pytanie” zanotowało jednocześnie największy spadek wśród wszystkich analizowanych magazynów.
Widzów straciła również nadawana w TVP1 o godz. 5.55 „Kawa czy herbata?”. W analizowanym okresie śledziło ją 292 tys. osób, co dawało Jedynce odpowiednio 14,76 proc. i 10,11 proc. udziału. Rok wcześniej widownia porannego magazynu Jedynki była o 96 tys. osób wyższa. Śledziło ją 388 tys. osób, a jej udział kształtował się na poziomie 20 proc. i 13,01 proc.
Średnia oglądalność programów śniadaniowych
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
DZIEN DOBRY TVN | |||
02-04-2013 - 29-04-2013 | 548792 | 14,29% | 17,24% |
02-04-2012 - 30-04-2012 | 573436 | 15,88% | 18,92% |
Wirtualnemedia.pl | |||
PYTANIE NA SNIADANIE | |||
02-04-2013 - 29-04-2013 | 383242 | 10,14% | 8,22% |
02-04-2012 - 30-04-2012 | 501202 | 13,67% | 8,90% |
Wirtualnemedia.pl | |||
KAWA CZY HERBATA | |||
02-04-2013 - 29-04-2013 | 292427 | 14,76% | 10,11% |
02-04-2012 - 30-04-2012 | 388479 | 20,00% | 13,01% |
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN” pokazany został 2 kwietnia br. Obejrzało go 722 tys. widzów. „Pytanie na śniadanie” największą oglądalność osiągnęło 9 kwietnia, gdy program śledziło 479 tys. osób. Z kolei rekordowe wydanie „Kawy czy herbaty?” z 19 kwietnia br. zgromadziło 331 tys. widzów.
Topowe odcinki każdego magazynu
Dzień dobry TVN | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
02-04-2013 | 08:00 | 722296 | 14,41% |
03-04-2013 | 08:00 | 662834 | 15,01% |
29-04-2013 | 08:00 | 619813 | 15,64% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
09-04-2013 | 07:59 | 479347 | 12,29% |
04-04-2013 | 08:00 | 461998 | 10,15% |
05-04-2013 | 08:00 | 452519 | 11,52% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Kawa czy herbata? | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
19-04-2013 | 05:57 | 330784 | 15,57% |
08-04-2013 | 05:57 | 326857 | 16,52% |
11-04-2013 | 05:57 | 326743 | 16,68% |
Dołącz do dyskusji: Kwiecień: „Dzień Dobry TVN” liderem, „Pytanie na śniadanie” traci najwięcej