Kuźniar, Borek, Lis i Pol liderami dziennikarskimi na Twitterze, Hytrek-Prosiecka, Warzecha i Stanowski najaktywniejsi (TOP 50)
Jarosława Kuźniara na Twitterze obserwuje już 270 tys. użytkowników, a Mateusza Borka, Tomasza Lisa i Michała Pola - po ponad 200 tys. W ostatnim miesiącu to oni zyskali najwięcej nowych followersów, natomiast najwięcej wpisów zamieścili Karolina Hytrek-Prosiecka, Łukasz Warzecha i Krzysztof Stanowski.
Twitterowe profile polskich dziennikarzy coraz szybciej zyskują nowych użytkowników. Na początku stycznia br. ośmiu najpopularniejszych miało od 100 do 150 tys. followersów, a liderem był Jarosław Kuźniar ze 152,3 tys. (zobacz szczegóły). Jak wynika z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że teraz (według stanu na 7 lipca) czterech ma ponad 200 tys. followersów, a kolejnych czterech - po 175-200 tys.
Układ w ścisłej czołówce rankingu praktycznie się nie zmienia. Na czele jest Jarosław Kuźniar z 270 tys. followersów, a kolejne miejsca zajmują Mateusz Borek (242,9 tys.), Tomasz Lis (236,4 tys.) i Michał Pol (221,9 tys.). Dalej są Roman Kołtoń, Tomasz Sekielski, Konrad Piasecki i Bartosz Węglarczyk, którzy mocno wyprzedzają pozostałych dziennikarzy: Węglarczyk ma 177 tys. obserwujących, a zajmujący kolejną pozycję Michał Karnowski - 97,1 tys.
Przez ostatnie 30 dni profil Jarosława Kuźniara zaczęło obserwować 16,5 tys. użytkowników, Tomasza Lisa - 14,2 tys., Matusza Borka - 12,6 tys., a Konrada Piaseckiego - 11,4 tys. Za to niewielkie spadki liczby followersów zanotowali Eryk Mistewicz i Maciej Orłoś.
W ciągu tego miesiąca najwięcej wpisów (do tej statystyki zaliczane są także reetweety i wpisy w odpowiedzi innym użytkownikom) zamieścili Karolina Hytrek-Prosiecka (1860), Łukasz Warzecha i Krzysztof Stanowski (po 1460), Paweł Wilkowicz (1178) oraz Bartosz Węglarczyk (1005). Najwięcej razy jako ulubione oznaczano wpisy Karoliny Hytrek-Prosieckiej (1004 razy), Jarosława Kuźniara (774), Michała Pola (708) i Tomasza Ćwiąkały (674).
Za to zupełnie nieaktywni byli Tomasz Machała, Tomasz Smokowski, Eryk Mistewicz i Maciej Orłoś (bez żadnego wpisu), a Tomasz Lis, Mariusz Max Kolonko i Marcin Rosół zamieścili jedynie po parę twittów.
Wśród najpopularniejszych dziennikarzy na Twitterze najwięcej wpisów do tej pory zamieścili Samuel Pereira (84,9 tys.), Łukasz Warzecha (68,7 tys.) i Bartosz Węglarczyk (42,5 tys.). Jeszcze aktywniejszy pod tym względem był Michał Zachodny mający mniej popularne profile na @mzachodny (z 11,9 tys. followersów) dodał 91,6 tys. postów, a na @polishscout (6,9 tys. followersów) - 22,2 tys.
W kwietniu br., z którego są najnowsze jak dotąd dane, Twittera odwiedziło na komputerach stacjonarnych 2,72 mln polskich internautów (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Natomiast aplikacja portalu na Androida w maju miała u nas ok. 535 tys. użytkowników (zobacz szczegóły).
W zestawieniu zdecydowaliśmy się uwzględnić kilku dziennikarzy, którzy po wielu latach pracy w mediach przeszli w ostatnim okresie do marketingu albo łączą aktywności w obu branżach. Są to Igor Janke, Eryk Mistewicz, Janusz Basałaj i Łukasz Wiśniowski.
W rankingu omyłkowo brakuje profilu Grzegorza Marczaka z Antyweb.pl (@hazan) z 63,6 tys. followersów i 27,2 tys. wpisów.
Dołącz do dyskusji: Kuźniar, Borek, Lis i Pol liderami dziennikarskimi na Twitterze, Hytrek-Prosiecka, Warzecha i Stanowski najaktywniejsi (TOP 50)