Którym mediom ufamy najbardziej?
Niemal tak samo ufamy informacjom zamieszczonym w internecie jak w telewizji czy tym uzyskanym od znajomych.
Z badania przeprowadzonego przez firmę TNS wynika, że w skali globalnej najbardziej zaufanym źródłem informacji są znajomi - 42 procent respondentów ufa tzw. rekomendacjom word-of-mouth. Na kolejnych miejscach znalazły się informacje uzyskiwane z telewizji (41 procent), newsy serwisów internetowych (40 procent) oraz prasy (39 procent).
W Kanadzie i USA odnotowano podobne podejście do mediów. Największą różnicą było mniejsze zaufanie Amerykanów do newsów w telewizji i gazetach.
Tymczasem spośród krajów Europy Zachodniej, w Wielkiej Brytanii odnotowano najmniejsze zaufanie do prasy, podczas gdy badani z Francji, Włoch i Hiszpanii słabo ocenili telewizję. Francuzi nie mieli także najlepszego zdania o internecie. Inaczej było w krajach nordyckich, gdzie około połowa respondentów z każdego kraju wyraziła swoje zaufanie do newsów w sieci, a Duńczycy ufają im nawet bardziej niż znajomym.
Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku internetowe serwisy były na zbliżonym poziomie pod względem wiarygodności do telewizji i prasy.
Natomiast prawie w każdym kraju najmniej zaufanym źródłem informacji były prywatne blogi. Jedynie w Chinach 24 procent badanych stwierdziło, że ufa im bardziej niż darmowym gazetom i firmowym broszurom.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Którym mediom ufamy najbardziej?