Kto zarabia najwięcej w agencjach i domach mediowych?
Wśród najlepiej opłacanych stanowisk są dyrektorzy kreacji orazbuying directorzy - wynika z raportu 'Badanie płac' zrealizowanegodla Stowarzyszenia Agencji Reklamowych.
Wśród pracowników kreacji największe roczne zarobki (płacamiesięczna razy 12 miesięcy, bez dodatkowych bonusów i premii,brutto) mają dyrektorzy kreatywni, którzy zarabiają 303 tys.złotych.
Spośród pracowników Client Services najwięcej zarabia clientservice director - 202 tys. zł.
Strategic director to najlepiej opłacane stanowisko w grupiepracowników strategii. Roczne wynagrodzenie wynosi 223 tys. zł.
W grupie zatrudnionych w produkcji największe zarobki maproduction director (137 tys. zł), zaś w Public Relations - PRdirector (141 tys. zł).
Wśród pracowników domów mediowych najwięcej zarabiają buyingdirectorzy. Ich roczne wynagrodzenia to 261 tys. zł.
Raport pokazuje, że mimo wzrostu gospodarczego i rosnących płacna rynku, wynagrodzenia w agencjach reklamowych i domach mediowychnie pokazują znaczących wzrostów. Wbrew szumowi informacyjnemu narynku, badanie wskazuje, że agencje bardzo pilnują kosztówosobowych firm, które w przypadku agencji stanowią znaczący procentkosztów działalności.
Z kolei minimalnie większy wzrost średnich zarobków w domachmediowych, najprawdopodobniej spowodowany jest większymi niż wlatach ubiegłych inwestycjami klientów w zakup mediów i silniejszymskorelowaniem zysków domów mediowych, a tym samym zarobkówpracowników z wysokością obrotów firm.
Badanie zrealizowano za pomocą metody kwestionariuszowej w marcui kwietniu br. w 25 agencjach reklamowych i 18 domach mediowych.Przeprowadziła je na zlecenie SAR firma badawcza IDEA.
ABS - płaca zasadnicza (dane roczne w zł)
ATR - płaca całkowita (dane roczne w zł)
Dołącz do dyskusji: Kto zarabia najwięcej w agencjach i domach mediowych?