Kto słucha radiowej Trójki?
Trójka jest najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową przez mężczyzn, osoby w wieku od 40 do 59 lat oraz z wykształceniem wyższym - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż w II kwartale 2013 roku Trójki słuchało 60,1 proc. mężczyzn oraz 39,9 proc. kobiet.
Analizowane radio najchętniej słuchają osoby w wieku od 40 do 59 lat, którzy stanowią 44,6 proc. jej wszystkich słuchaczy.
Program 3 Polskiego Radia jest najpopularniejszą stacją wśród osób z wykształceniem wyższym (48,5 proc.).
Profil słuchacza Trójki |
kwiecień 2013 : czerwiec 2013 |
|
Płeć |
mężczyźni |
60,1% |
kobiety |
39,9% |
|
Kategoria wieku |
15-24 lata |
11,7% |
25-39 lat |
30,5% |
|
40-59 lat |
44,6% |
|
60-75 lat |
13,2% |
|
Wykształcenie |
podstawowe |
7,5% |
zasadnicze zawodowe |
10,4% |
|
średnie |
33,5% |
|
wyższe |
48,5% |
|
Wirtualnemedia.pl |
N=21 035 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Kto słucha radiowej Trójki?
Nie mam już nadziei na to, że któregoś dnia Trójka opublikuje dane na temat wpływów z promowania muzyki. Chętnie bym się dowiedziała, ile jest warta spora część obecnego czasu antenowego Trójki, "ekwiwalent" za stratę tych najbardziej oddanych słuchaczy.
Ostatnie 2 lata, to spadek słuchalności w największych miastach, playlista faszerowana sieczką i utworami spod skrzydeł największych wytwórni. Najbardziej szkoda mi najmłodszych słuchaczy, bo są najbardziej podatni na wciskanie kitu o tzw. misji. Zwłaszcza ci, którzy przeszli z grupy słuchaczy Radia ZET i RFM. Dostaliby szoku, ze względu na skalę, gdybyście emisje promocji utworów poprzedzali dżinglem: "Zapraszamy do reklamy".
Skończcie ten cyrk na linii oprawa muzyczna - LP3 i zacznijcie grać w paśmie dziennym, w zdrowych proporcjach, wszystkie utwory, które trafiają do zestawu. Szczególnie budząc, słuchaczy...
Jeszcze jedno: nie wierzę, że skończycie swój proceder, gdy pojawi się opłata audiowizualna. Nie zrezygnujecie z wpływów z reklam płyt, singli i wykonawców. Zresztą, nawet, gdyby to było zakazane (a powinno), to przy obecnej skali serwilizmu w stosunku do wytwórni i tak szafa będzie grać podobnie. Cnotę można stracić tylko raz.... Poza tym, waszej nowej grupie docelowej nic nie będzie przeszkadzać. Dostaniecie od niej podziękowania i lajka, nawet, gdy ogłosicie, że przestajecie nadawać.
Są dwa Programy III Polskiego Radia: Trójka nocna i trujka dzienna.
Dzień bez żółci i nienawiści to dzień stracony, co?