Coca-Cola, Adidas, Biedronka i Lotos kojarzą się Polakom z mundialem
Ponad 60 proc. Polaków nie kojarzy żadnych marek związanych z mistrzostwami świata w Rosji - wynika z badania agencji mediowej Starcom. Respondenci znający takie brandy, najczęściej wskazywali Coca-Colę i Adidasa (jako zagraniczne), Biedronkę i Lotos (jako polskie).
W badaniu świadomości spontanicznej, ponad 60 proc. respondentów nie umiało wskazać żadnej marki kojarzącej się z piłkarskimi mistrzostwami świata Rosja 2018. W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami mistrzostw, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (13 proc.), Adidas (7 proc,), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) oraz Visa (4 proc.). Trzy z nich: Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA.
Coca-Cola i Adidas były również najczęściej wskazywane w badaniu znajomości wspomaganej - uzyskały odpowiednio 50 proc. i 46 proc. odpowiedzi. Na trzecim miejscu znalazła się Nike, która dostarcza sprzęt dla polskiej reprezentacji. Na kolejnych miejscach respondenci wskazali marki sponsorujące rosyjski Mundial – McDonalds (40 proc.) lub oficjalnymi partnerami FIFA: Visa (39 proc.) Hyundai/KIA (36 proc.).
Jeszcze niższą znajomość respondenci wykazali wobec marek związanych z polską reprezentacją piłki nożnej. Żadnego brandu nie wskazało 65 proc. badanych. Najczęściej wymienianą marką była Biedronka (8 proc.), która wyprzedziła Coca-Colę (7 proc.), Nike (4 proc.) i Lotos (3 proc.).
W badaniu świadomości wspomaganej ponad 50 proc. respondentów wskazało marki Lotos (głównego sponsora naszej reprezentacji) i Biedronkę. Na kolejnych miejscach uplasowały się Alior Bank i Ustronianka (po 42 proc.) i cinkciarz.pl (38 proc.). Na siódmym miejscu znalazła się marka Leroy Merlin (36 proc.), która jako sponsor wspiera polską reprezentację od sierpnia 2016 roku.
- Nasze badanie przeprowadziliśmy równo miesiąc przed rozpoczęciem finałów Mistrzostw Świata w Rosji, a więc w momencie kiedy działania marketingowe wokół MŚ 2018 dopiero się rozpoczynały. Wyniki potwierdzają tylko, że inwestycje w marketing sportowy przynoszą zamierzone efekty, gdy są rozpisane na lata i traktowane długofalowo. Najbliższe tygodnie pokażą, czy oprócz zestawu marek oficjalnie wspierających FIFA i PZPN, pojawią się reklamodawcy, którzy będą potrafili wykorzystać to najważniejsze sportowe wydarzenie do zbudowania wystarczająco silnych asocjacji z ich markami - komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.
Mundial w Telewizji Polskiej i Canal+
Mundial potrwa od 14 czerwca do 15 lipca br. Mistrzostwa będzie można oglądać w TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP 4K, Canal+ 4K Ultra HD, na stronie Sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej. W fazie grupowej Polska rozegra pierwszy mecz 19 czerwca z Senegalem. Do spotkania dojdzie w Moskwie. 24 czerwca Polacy zagrają w Kazaniu z reprezentacją Kolumbii, a 28 czerwca z reprezentacją Japonii na stadionie w Wołgogradzie.
Badanie agencji Starcom z serii HX Study zostało przeprowadzone w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna w dniach 11-13 maja, na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, w wieku 18+ (N=1075).
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola, Adidas, Biedronka i Lotos kojarzą się Polakom z mundialem
Rozumiem wieloletnie zaniedbania gdzie konkurencja rosła ale w sytuacji gdzie na TVP idą xxx mln PLN to już chyba kurde paradkos i nieznajomość nawet strach powiedzieć czego.
Jak państwowa tv może napędzać, za pieniądze podatników klientów największej konkurencji.
Prowadzili wojne z wp pilot gdzie oni legalnie za graniacą nadawać nie mogą a nc+ jak i CP xxx mln pln na tym zarabiają, nadając kanały TVP bez żadnego problemu i gdzie tu łamanie nadawania np Mundialu za granicą?
Mając platformę polską wystarczy za granicą skierować antenę na odpowiedniego satelite i cały polski pakiet za śmieszne jak na zachodnie zarobki pieniądze polak ma w domu. Żeby było śmieszniej ten zagraniczny Polak podatki na Cypr wysyła za ofglądanie polskiej tv