Grupa Weszło: wpływy 23 proc. w górę, Weszło FM na większym minusie
Trzy firmy tworzące Grupę Weszło w ub.r. osiągnęły wzrost przychodów o 22,7 proc. do 4,41 mln zł i 206 tys. zł zysku netto. Na minusie była jedynie spółka zarządzająca zamkniętym w lutym radiem Weszło FM, której strata pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł.
Grupa Weszło zarabia wyłącznie na emisji reklam i innych działaniach marketingowych. Do wzrostu jej przychodów z pewnością przyczyniło się to, że w ub.r. odbyły się przełożone o rok piłkarskie Euro i letnie igrzyska olimpijskie, ponadto najważniejszych rozgrywek sportowych nie zawieszano już, tak jak wiosną 2020 roku, w związku z covidem.
Zdecydowanie największym podmiotem w grupie jest spółka Weszlocom. Jej przychody w ub.r. poszły w górę z 2,91 do 3,69 mln zł. Równocześnie koszty operacyjne zwiększyły się 2,56 do 3,24 mln zł, z czego wydatki na wynagrodzenia - z 947,6 tys. zł do 1,52 mln zł, a na usługi obce - z 1,49 do 1,56 mln zł.
Spółka osiągnęła wzrost zysku operacyjnego z 355,7 do 455,2 tys. zł i zysku netto ze 120,2 do 152,2 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jesienią ub.r. zamknięto uruchomiony w połowie 2018 roku serwis Weszło Esport. - Były miesiące, gdy portal na siebie zarabiał, ale nierzadko Grupa Weszło musiała do niego dokładać - mówił nam Krystian Terpiński, jeden z dziennikarzy piszących do witryny. - Momentami udawało się utrzymać liczbę wyświetleń naszych tekstów na niezłym poziomie, ale trudno tworzy się portal robiony przez trzy osoby. Tym bardziej, gdy konkuruje się z dużo bardziej rozbudowanymi redakcjami - dodał.
Radio Weszło FM zamknięte po 4 latach
Spółka WeszloTV osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów z 464,4 do 553,5 tys. zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych z 375,3 do 340 tys. zł jej zysk netto poszedł w górę z 74,9 do 193,8 tys. zł.
Kanał youtube’owy WeszłoTV ma obecnie 160 tys. subskrybentów, a opublikowane na nim ok. 2 tys. materiałów (m.in. vlogów dziennikarzy, programów „Stan Futbolu”, „Liga Minus” i „Quiz”) zanotowało łącznie 87,4 tys. odtworzeń.
Z kolei przychody spółki WeszloFM zmalały z 221,4 do 167,5 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 247,1 do 306,1 tys. zł strata netto pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł.
Z końcem lutego internetowe radio sportowe WeszłoFM, po nieco ponad czterech latach od startu, zakończyło emisję. - Radio nigdy nie stało się samowystarczalne pod względem finansowym. Drugim powodem zamknięcia radia jest bardzo dynamiczny rozwój Kanału Sportowego - wyjaśnił Krzysztof Stanowski.
Większościowym udziałowcem spółek Weszlocom, WeszloTV i WeszloFM jest Krzysztof Stanowski, założyciel serwisu Weszło. Zarządza też firmą Weszlo Group Stanowski, która notuje minimalne wyniki finansowe.
Dużo wyższe wyniki w drugim roku działalności osiągnął drugi projekt Stanowskiego - działający od wiosny 2020 roku youtube’owy Kanał Sportowy, w którym pozostałymi udziałowcami i głównymi twórcami są Michał Pol, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski.
W ub.r. Kanał Sportowy zanotował ponad 10 mln zł przychodów, a w br. planowane jest 17-20 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa Weszło: wpływy 23 proc. w górę, Weszło FM na większym minusie
Polsat udaje, że YouTube nie istnieje.