SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanał Zero już zarabia z reklam na YouTubie. Stanowski podał kwotę

Przez pierwsze cztery dni od startu materiały Kanału Zero zanotowały prawie 12 mln odtworzeń. Krzysztof Stanowski podał, że przełożyło się to na 115 tys. zł z reklam na YouTubie. Kanał Zero osiąga wielokrotnie wyższą oglądalność od Kanału Sportowego.
 

Krzysztof Stanowski w Kanale ZeroKrzysztof Stanowski w Kanale Zero

Kanał Zero na YouTubie, założony przez Krzysztofa Stanowskiego w listopadzie ub.r. po odejściu z Kanału Sportowego, wystartował w zeszły czwartek. W wieczornym programie, trwającym 4,5 godziny, Stanowski w rozmowie z Przemysławem Rudzkim, przedstawił ramówkę i plany rozwojowe kanału.

W kolejnych dniach zaczęto emitować stałe programy: cotygodniowe cykle Tomasza Raczka o filmach i serialach, Roberta Gwiazdowskiego o gospodarce oraz „Trzecie śniadanie” Marcina Mellera (będzie je prowadził na zmianę z youtuberem Maciejem Dąbrowskim), „Mazurek & Stanowski” i poranny magazyn piłkarski „0.0”. W niedzielę zadebiutował program wieczorny (z Tede i Moniką Goździalską jako gospodarzami), a w poniedziałek - poranne pasmo „7:00”.

Pojawiły się również dodatkowe materiały: w piątek wieczorem wywiad Mazurka i Stanowskiego z Andrzejem Dudą (o którym było głośno, bo prezydent zwrócił uwagę, że Krym przez dłuższy okres należał do Rosji niż do Ukrainy), a w sobotę reportaż o skazaniu piosenkarza Michała Wiśniewskiego w sprawie kredytu w SKOK Wołomin.

Wywiad z prezydentem hitem Kanału Zero

Jak dotąd najwyższą oglądalność na Kanale Zero osiągnął wywiad z Andrzejem Dudą: w środę rano miał 2,5 mln odtworzeń. 1,5 mln razy obejrzano rozmowę Stanowskiego z Rudzkim, a po ok. 900 tys. razy - reportaż o Michale Wiśniewskim oraz pierwszy odcinek „Mazurek & Stanowski”.

CZYTAJ TEŻ: Ruszył Kanał Zero. “Może całkowicie zmienić układ mediów”

Według danych z platformy Socialblade w piątek wszystkie materiały na kanale (także shortsy z zapowiedziami i fragmentami programów) zanotowały 2,71 mln wyświetleń, dzień później - 4,41 mln, w niedzielę - 2,28 mln, a w poniedziałek - 2,32 mln.

Kanał Zero przez sześć dni zyskał prawie 200 tys. subskrybentów. W czwartek przybyło ich 33 tys., a w kolejnych dniach 58 tys., 52 tys., 28 tys., 17 tys. i 13 tys.

 

Krzysztof Stanowski zapytany we wtorek na portalu X stwierdził, że przez cztery dni od startu przychody kanału z reklam emitowanych na YouTubie (platforma oddaje twórcom część łącznych wpływów) wyniosły 115 tys. zł

W środę rano Kanał Zero miał 745 tys. subskrybentów, a zamieszczone na nim 63 materiały obejrzano w sumie 19,2 mln razy.

Dużo więcej kanał zarabia jednak od swoich bezpośrednich reklamodawców, promujących się w nim głownie poprzez lokowanie swoich produktów i usług. Głównymi partnerami kanału są serwisy rekrutacyjne RocketJobs i Just Join IT, a pozostali to m.in. x-kom, SFD, Diety od Brokuła, TP Vision, GoldSaver, Mubi, KFC i XTB.

Krzysztof Stanowski w czwartkowej rozmowie ujawnił, że część z nich zapłaciła za kilka miesięcy z góry, a z tych środków można było sfinansować budowę i wyposażenia siedziby kanału. Kosztowało to ok. 2 mln zł, natomiast stałe wydatki miesięczne mają wynosić 1,3 mln zł.

- Mamy naprawdę bardzo dużą siatkę sponsorską. Nie upadniemy. Jeśli ktoś myśli, że przesadziliśmy, że to nie ma szans - pomyłka - zapewnił Stanowski.

Kanał Zero bije Kanał Sportowy w oglądalności

Jak na razie Kanał zero osiąga wielokrotnie wyższą oglądalność od mającego 1,01 mln subskrybentów Kanału Sportowego. Na tym drugim w zeszły piątek materiały obejrzano 554 tys. razy. Dzień później nowych wyświetleń było 285 tys., w niedzielę - 210 tys., a w poniedziałek i wtorek - 598 tys. (dane z Socialblade).

Różnicę w wynikach widać zwłaszcza w czasie emitowanych równocześnie programów porannych. „7:00” równocześnie ogląda nawet ponad 20 tys. internautów, natomiast startujący pół godziny później „Poranek KS” - między 500 a tysiącem.

CZYTAJ TEŻ: Kanał Sportowy ma nową czołówkę. “Lekkie odświeżenie, stary fundament”

Według danych PSMM Monitoring & More od 1 do 6 lutego na Kanale Zero pojawiło się 36 nowych materiałów (licząc z shortsami), które zanotowały 12 mln odtworzeń i 567 tys. interakcji (komentarzy, „łapek w górę). Natomiast na Kanale Sportowym 22 nowe wideo obejrzano 610 tys. razy, a zareagowano 31 tys. razy.

Krzysztof Stanowski odszedł z Kanału Sportowego

W połowie października z Krzysztof Stanowski wskutek sporu z innym głównymi twórcami rozstał się z Kanałem Sportowym, z którym był związany od jego startu na początku 2020 roku. Na początku listopada Krzysztof Stanowski spółkę, za pośrednictwem której miał ponad 20 proc. Kanału Sportowego, sprzedał biznesmenowi z branży nieruchomościowej Maciejowi Wandzlowi, byłemu współwłaścicielowi Legii Warszawa. Po tym jak Stanowski w długim nagraniu szczegółowo opisał swój konflikt z pozostałymi twórcami Kanału Sportowego, krytykując zwłaszcza Mateusza Borka, Kanał w połowie listopada przez kilka dni stracił ok. 50 tys. subskrybentów.

CZYTAJ TEŻ: Krzysztof Stanowski najczęściej czytanym dziennikarzem w X (Twitterze) w 2023 roku. Na podium Lis i Bok

Stanowski w Kanale Sportowym prowadził „Dziennikarskie Zero”, „Stanowisko”, wspólny program z Robertem Mazurkiem, część „Hejt Parków” i raz w tygodniu program poranny (zwykle z youtuberem Maciejem Dąbrowskim).

Dołącz do dyskusji: Kanał Zero już zarabia z reklam na YouTubie. Stanowski podał kwotę

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wertils
I już chyba mało kogo to interesuje.
Ale prezes Jarek bedzie zadowolony gdy już się ujawni jako beneficjent.
odpowiedź
User
ten kanał to zero
ciekawa jaka kasa płynie od PiSu?
odpowiedź
User
Widzka
Ktoś pisze o kasie z PiS a ja się śmieję że za Trzecie Śniadanie Mellera to szczególnie. XD Dla każdego coś miłego.
odpowiedź