SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kraków i Gdańsk z najwyższą reputacją wśród miast wojewódzkich, najczęściej odwiedzana i rekomendowana Warszawa

Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań to miasta wojewódzkie o najwyższej reputacji. Najczęściej odwiedzanym i rekomendowanym przez Polaków miastem w ostatnim roku była Warszawa, a na kolejnych pozycjach uplasowały się Gdańsk i Kraków - wynika z badania Maison&Partners.

Gdańsk, fot. Shutterstock.comGdańsk, fot. Shutterstock.com

Badanie wskazało miasta wojewódzkie cieszące się najlepszą reputacją wśród Polaków. W rankingu prym wiedzie Kraków (73 pkt.), a drugą pozycję ex aequo zajmują Gdańsk (72 pkt.) i Wrocław (72 pkt.). Miasto stołeczne Warszawa uplasowało się na piątym miejscu (68 pkt.), za Poznaniem (71 pkt.) i Szczecinem (69 pkt.).

Kraków na pozycję lidera awansował z czwartego miejsca względem rankingu generalnego reputacji miast wojewódzkich z 2016 r. Gdańsk utrzymał swoją drugą lokatę, natomiast Wrocław spadł o jedno miejsce. W pierwszej edycji rankingu czołową piątkę miast wojewódzkich o najwyższej reputacji tworzyły Wrocław, Gdańsk, Poznań, Kraków i Warszawa.

W odniesieniu do każdego miasta wojewódzkiego zmierzono poziom odwiedzania i udzielone rekomendacje w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Pierwsza trójka najczęściej odwiedzanych miast wojewódzkich pokrywa się z czołówką ośrodków miejskich najczęściej rekomendowanych w ostatnim roku. Prym wiedzie Warszawa, a odpowiednio na drugim i trzecim miejscu znajdują się Gdańsk i Kraków.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Maison&Partners dla Fundacji na rzecz reputacji marki "Premium Brand" na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Pomiar wykonano na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie, metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 18 lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. W badaniu wzięło udział N=1065 osób znających dane miasto.
Respondenci oceniali miasta wojewódzkie w 5 kluczowych wymiarach, tj.: zaufanie do miasta ("To miasto, na którym można polegać"), referencja ("To miasto, które można polecić znajomym"), atmosfera medialna ("O tym mieście mówi się źle w mediach"), zaangażowanie społeczne ("To miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa) oraz miasto jao pracodawca ("To miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy").
Na podstawie ocen w badanych wymiarach policzony został wskaźnik reputacji "Premium Brand", który przyjmuje wartości od 1 do 100 pkt. Wynik na poziomie minimum 60 pkt. kwalifikował podmiot do uzyskania tytułu "Miasto Wojewódzkie Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017".

Dołącz do dyskusji: Kraków i Gdańsk z najwyższą reputacją wśród miast wojewódzkich, najczęściej odwiedzana i rekomendowana Warszawa

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Z tekstu i wykresu nie wynika, dlaczego dane miasto odwiedzano. Czy nie powinny być osobne wykresy dla "przyjemność" i dla "praca". Bo jak kogoś na spotkanie biznesowe wysłano do miast X, to chyba coś innego, jak pojechał tam z rodziną na weekend.
odpowiedź