Koral oszołomiony sukcesem lodów Ekipa. Friz z milionem złotych zysku w marcu
Wprowadzone do sprzedaży pod koniec marca lody Koral Ekipa szturmem zdobywają rynek. - Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.
Pod koniec marca do sprzedaży trafiła nowa linia lodów Koral pod marką Ekipa, której ambasadorami marketingowymi są youtuberzy z kanału Ekipa, którego główną gwiazdą jest Karol "Friz" Wiśniewski.
Lody momentalnie znikały ze sklepowych zamrażarek - media pisały, że pierwsza partia wyprzedała się w zaledwie jeden dzień. Lody trafiły do największych sieci dyskontowych - Biedronki i Lidla.
W związku z ogromnym zainteresowaniem lodami, Koral podjął w tym tygodniu decyzję o uruchomieniu dodatkowej linii produkcyjnej, dzięki czemu będzie wytwarzanych aż milion lodów Ekipy na dobę.
- Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji - mówił Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.
Koral zaskoczony sukcesem lodów Ekipa
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral, mówi że sukces produktu zaskoczył firmę. - Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich. Jak już wielokrotnie zostało wspomniane, wzrosty nowości mamy na poziomie 300%, co stanowi absolutny ewenement. Niech o naszym zaskoczeniu świadczy konieczność uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, a także poszerzenie dystrybucji tak, żeby lody można było kupić praktycznie w każdym miejscu w Polsce - deklaruje szef marketingu Koral.
Z czego wynika tak olbrzymia popularność lodów Ekipy? Zdaniem Piotra Gąsiorowskiego, kluczowa jest siła marki Ekipy Friza.
- Od początku wiedzieliśmy, że chcemy pracować z Ekipą, bo tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego - utrzymywać doskonałe liczby wyświetleń na YouTube, docierać do milionów fanów na Instagramie, stworzyć własną linię ubrań i wypromować ją z takim sukcesem. No i oczywiście być na ustach całej Polski - od magazynu Forbes, przez program Kuby Wojewódzkiego, do setek fanpage’y i rozmów na ulicy. Dla mnie są na ten moment absolutnym numerem jeden i tylko z nimi mogliśmy związać najlepszą markę lodów w Polsce - mówi nam menadżer.
Piotr Gąsiorowski ujawnia też, że kolejne działania marketingowe wokół lodów Ekipy będą planowane na bieżąco. - Na ten moment będziemy bacznie obserwować to, co będzie się działo z produktem. Oprócz linii klasycznej, powstała linia XL – damy teraz popracować trochę temu wariantowi i poczekamy na rozwój sytuacji. Z działań marketingowych – obrandowane ciężarówki, billboardy, sponsor audycji radiowych i programu "Dance, Dance, Dance" są chyba najbardziej istotne - opowiada nam szef marketingu firmy Koral.
Ekipa znakomicie promuje własne lody
O kulisy współpracy z Ekipą Friza zapytaliśmy agencję GetHero, na co dzień obsługującą jej aktywności marketingowe. - Koral bardzo dojrzale podszedł do współpracy, zostawiając Ekipie dowolność w tworzeniu końcowego produktu, ale też w komunikacji, jaką członkowie Ekipy będą prowadzili na swoich profilach w ramach promocji lodów. Przedstawiciele Ekipy są zaangażowani w każdy aspekt projektu – od smaku lodów, przez plan komunikacji, do sposobu obrandowania ciężarówek. Tylko dzięki temu w całości mogą podpisać się pod tym projektem. Ważne jest również to, że każda ze stron ufa sobie w stu procentach, co przekłada się na płynność współpracy i w rezultacie taki olbrzymi sukces - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Białek, new business sales manager agencji GetHero.
- Ekipa miała pełną decyzyjność co do smaku lodów oraz wyglądu opakowań, a klient był bardzo responsywny. Myślę, że ta współpraca może posłużyć za wzór dla innych projektów - zdradza Białek.
Menadżer mówi, że pierwotnie plan współpracy z Koralem zakładał wsparcie linii produktowej marki.
- W trakcie spotkań pojawił się pomysł stworzenia autorskiego produktu z największymi influencerami w Polsce. Samo wykorzystanie influencerów przez markę pozwala na wykorzystanie ich kanałów dotarcia i oparcie o nich ciężaru komunikacji. Mając do czynienia z tak kreatywnymi osobami, nie było żadnego problemu w dopracowaniu szczegółów komunikacji. Również pozostałe elementy mixu mediów zaproponowanych przez firmę Koral szybko zostały wspólnie zaakceptowane - opowiada nam Białek.
Friz z milionem złotych zysku w marcu
W tym tygodniu Karol "Friz" Wiśniewski" ogłosił na Twitterze, że zysk netto kierowanej przez niego spółki Ekipa Holdings tylko w marcu przekroczył milion złotych.
Co jakiś czas będę też tu informował o rzeczach typowo giełdowych, i jako prezes EKIPA Manegement sp. z o.o. (jedna ze spółek EKIPA HOLDING S.A.) pochwalę się jej wynikiem!
— Karol Wiśniewski (@FRIZtoja) April 26, 2021
W samym MARCU przekroczyła ona 1.1 mln zł zysku netto, bez wpływów z płyty czy lodów 😍
W drugiej połowie listopada ub.r., niedługo po jej rejestracji w KRS, Ekipa Holding podpisała list intencyjny z JR Holding w sprawie potencjalnej współpracy mającej wprowadzić ją na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”.
Na początku lutego Ekipa zaczęła negocjacje dotyczące połączenia się z Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym notowanym na bocznym rynku giełdowym NewConnect. Równocześnie JR Holding objął akcje serii C Ekipy.
Pod koniec stycznia zapowiedziano, że Ekipa wyda przynajmniej dwie gry, które przygotuje notowane na giełdzie studio T-Bull, tworzące głównie gry mobilne. Firmy podpisały ramową umowę o współpracy.
Ponadto w połowie grudnia ub.r. Ekipa zaczęła negocjacje z notowanym na giełdzie studiem All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo.
Współwłaścicielem i członkiem rady nadzorczej Ekipy jest youtuber Karol Wiśniewski, lepiej znany jako Friz. Jego kanał ma 4,3 mln subskrybentów, a opublikowane na nim ponad 540 materiałów zanotowało łącznie 1,75 mld odtworzeń. Twórca jest też obecny na Facebooku i Instagramie, współpracuje z siecią Get Hero.
Dwa lata temu Friz założył grupę Ekipa, w której oprócz niego są inni youtuberzy, m.in. Tromba, Mini Majk, Wersow, Mixer, Poczciwy Krzychu, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia i Kasia Bożek. Wiosną ub.r. zamieszali w jednym domu, żeby wspólnie tworzyć materiały. Publikują je na wspólnym kanale.
Dołącz do dyskusji: Koral oszołomiony sukcesem lodów Ekipa. Friz z milionem złotych zysku w marcu