Konsolidacja wizerunku grupy Frans Maas Polska
Grupa Frans Maas Polska rozpoczęła konsolidację wizerunkową wchodzących w jej skład spółek, pod wspólną dla nich marką FRANS MAAS POLSKA
Wytyczne strategiczne kampanii zakładają wykorzystanie szerokiego zakresu działań PR zewnętrznego (media relations, B2B), oraz aktywności z zakresu PR wewnętrznego, przygotowane dla różnych szczebli personelu firmy. Cała kampania podzielona została na trzy główne etapy i ma być zrealizowana do końca tego roku.
Królewska Grupa Frans Maas, jeden z wiodących operatorów logistycznych w Europie, rozpoczęła w Polsce proces łączenia wizerunków będących w jej posiadaniu polskich firm z branży logistycznej i spedycyjnej, pod wspólną marką Frans Maas Polska. Wchodzące w jej skład spółki: PROMEXIM, DISTRILAND, DISTRIPACK, PROMEXIM-PEKO to firmy o ugruntowanej i wysokiej pozycji wśród polskich operatorów branży TSL (Transport - Spedycja - Logistyka). Decyzja o połączeniu pod wspólną marką, pomimo złożoności całego procesu, ma zwiększyć możliwości konkurencyjne firmy.
"Jestem przekonany, że przyszła pora, aby używać na polskim rynku naszej silnej europejskiej marki. Pozwoli nam to jeszcze skuteczniej konkurować z innymi dużymi graczami" - mówi Krzysztof Trześniewski, prezes Frans Maas Polska. Przystąpienie do Unii spowoduje napływ nowych klientów z krajów Europy Zachodniej, którzy dobrze znają firmę Frans Maas, dzięki jej wieloletniej działalności na wspólnotowym rynku. Wprowadzenie ujednoliconego wizerunku polskich spółek, należących do europejskiego koncernu ma zapobiec sytuacjom, gdy nieznajomość np. polskiej marki Promexim, spowoduje niepewność zagranicznych klientów w kontaktach z naszą firmą. Zgodnie z przyjętą strategią pozycjonowanie marki Frans Maas opierać się będzie na tych samych zasadach, co w reszcie krajów europejskich. Holenderski koncern to firma, której korzenie sięgają 1890 r. i która z powodzeniem łączy w sobie tradycję i solidność z nowoczesnością i wykorzystywaniem najnowszych osiągnięć w transporcie, logistyce i informatyce. Zarząd Frans Maas Polska nie chce pozycjonować marki w Polsce zupełnie od nowa. "Chcemy pod wspólną marką połączyć wizerunek wypracowany przez polskie spółki wchodzące w skład koncernu, z wizerunkiem, jaki ma Frans Maas w Europie. Klienci branży spedycyjno - logistycznej stawiają na kompleksową obsługę, stabilność, pewność, nowoczesność i rzetelną informację, dlatego zdecydowaliśmy się na przygotowanie kompleksowej kampanii PR. Uznaliśmy, że postawienie na agresywne działania marketingowe, nie dawałoby nam pewności osiągnięcia zakładanych celów i nie byłoby skutecznym sposobem dotarcia do naszych klientów"- argumentuje Katarzyna Krasuska, kierownik ds. marketingu Frans Maas Polska.
Działowi marketingu Frans Maas Polska w stworzeniu strategii komunikacyjnej pomaga zewnętrzny doradca - agencja PR Glaubicz Garwolińska Consultants. Strategia obejmuje PR zewnętrzny, czyli przede wszystkim zbudowanie i utrwalenie świadomości marki Frans Maas (brand awarness). Kroki te są skierowane do stałych klientów, regularnie korzystających z usług firmy, czyli ponad 5000 polskich przedsiębiorstw, oraz do tych, którzy wybiorą Frans Maas w przyszłości. Działania skupiają się na prasie branżowej i specjalistycznej, w tym skierowanej do managerów i kadry zarządzającej przedsiębiorstwami i sieciami handlowymi. Zaplanowano też czynności skierowane do grupy odbiorców wewnętrznych, czyli pracowników poszczególnych spółek grupy Frans Maas Polska. Dobrze poinformowany personel, rozumiejący zachodzący proces i przyczyny wprowadzanych zmian, przy okazji swoich kontaktów z klientami przekazuje im informacje o nowym wizerunku firmy.
Istotną zaletą funkcjonowania pod jedną, wspólną marką jest możliwość połączenia budżetów marketingowych poszczególnych spółek i skorzystanie z coraz lepszych narzędzi promocji. Przykładem tego jest fakt, że Frans Maas Polska przez najbliższe trzy lata będzie sponsorem tytularnym, rozgrywanych już po raz dziewiąty, zawodów Pucharu Polski Jachtów Kabinowych. Impreza od tego roku będzie rozgrywana pod nazwą PPJK FRANS MAAS CUP 2004 i stanie się okazją do upowszechnienia marki Frans Maas wśród szerszego kręgu odbiorców. Regaty mają amatorski charakter i są imprezą otwartą dla wszystkich chętnych, dlatego mają szansę stać się jedną z najciekawszych imprez plenerowych sezonu wakacyjnego i dobrze wpłynąć na wizerunek firmy.
Frans Maas Polska dysponuje kapitałem prawie 450 osób, w 11 głównych lokalizacjach na terenie całego kraju, zarządzając ponad 50.000 m2 powierzchni magazynowej. Z jej usług korzysta regularnie ponad 5000 polskich przedsiębiorstw.
Dołącz do dyskusji: Konsolidacja wizerunku grupy Frans Maas Polska