SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Przegląd Sportowy” już dwa razy w tygodniu. "Zwycięży formuła dużego tygodnika"

W poniedziałek ukazał się pierwszy numer „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) już nie jako dziennika, a pisma wychodzącego dwa razy w tygodniu (w poniedziałki i piątki). - Wcześniej czy później, i tego bym sobie życzył, zwycięży formuła dużego sportowego tygodnika - przewiduje Mirosław Żukowski z „Rzeczpospolitej”.

Od poniedziałku „Przegląd Sportowy” wydawany jest dwa razy w tygodniu. Objętość poniedziałkowej gazety to 32 strony, a piątkowej – 40. Cena jednego egzemplarza wzrosła do 5 zł.

Wydawca tytułu, Ringier Axel Springer Polska, decyzję w tej sprawie ogłosił pod koniec października (równocześnie poinformował o zwolnieniach, zamknięciu papierowego „Auto Świata” oraz serwisów Vod.pl i Literia.pl). Już wcześniej, w lipcu, zrezygnowano z sobotniego wydania dziennika.

Wymowne jest to, że „Przeglądu Sportowego” w nowej odsłonie nie widzieli jeszcze dziennikarze sportowi, których pytaliśmy: Michał Pol z Kanału Sportowego, Michał Okoński z „Tygodnika Powszechnego”, Piotr Żelazny z magazynu „Kopalnia” czy Piotr Wesołowicz z serwisu Sport.pl.

Powrót do tygodnika?

Wydanie czytał za to dziennikarz sportowy „Rzeczpospolitej” Mirosław Żukowski. I chwali pierwszy numer, nazywając go ciekawym i dobrze zrobionym. Rozumie też decyzję wydawcy o zmianie cykliczności tytułu. - Sam pracuję w gazecie codziennej i wiem, jak ciężko idzie. Dzisiaj powrót do tej formuły nie jest sukcesem jednego z najstarszych dzienników sportowych w Europie. Dla mnie to szczególnie przykre, że odbywa się w momencie, kiedy „Przegląd Sportowy” jest naprawdę dobrą gazetą. Uwolnił się od bukmachersko-hazardowego kierownictwa, znalazł dobrych autorów spośród byłych sportowców – podkreśla.

Zdaniem Żukowskiego, „Przegląd Sportowy” to „gazeta staranna graficznie i jedyna, którą było stać na zatrudnianie dziennikarzy, przez całe życie zajmujących się jedną, dwoma czy trzema dyscyplinami sportu”. - W związku z tym była tam cała masa wiedzy, której nie ma nikt z nas w gazetach codziennych. Oni zatrudniali sprinterów, dyskoboli, miotaczy i skoczków, my zatrudniamy wyłącznie dziesięcioboistów – porównuje.

Dziennikarz „Rzeczpospolitej” nie uważa jednak, że nowy model to długotrwała zmiana. - Wydawanie dwóch numerów w tygodniu moim zdaniem długo nie potrwa. Wcześniej czy później, i tego bym sobie życzył, zwycięży formuła dużego sportowego tygodnika, a wszystko inne pójdzie do internetu, co i tak już się dzieje. Marzy mi się, żeby na bazie „Przeglądu Sportowego” w obecnej postaci, z obecnym zespołem i kierownictwem udało się odbudować ciekawy tygodnik sportowy, którego w tej chwili w Polsce nie ma. W ten sposób nie stracimy idei „Przeglądu Sportowego” i powrócimy do idei innego znakomitego sportowego pisma, na którym się wychowałem, tygodnika „Sportowiec”, gdzie pracowali najlepsi dziennikarze w Polsce – mówi.

- To zapewne przyjdzie w miarę szybko. Zadecydują oczywiście czytelnicy, oni są najważniejsi. Jeżeli utrzyma się lub wzrośnie sprzedaż egzemplarzowa, subskrypcje, potrwa to dłużej. Ale nie jestem optymistą. Ci czytelnicy, którzy byli w „Przeglądzie Sportowym” przyzwyczajeni do codziennej obsługi, a teraz nie będą tego mieli, przejdą bezpowrotnie do internetu. Papierowy „Przegląd Sportowy” powinien zaspokajać inne potrzeby, to jest jego szansa – ocenia Żukowski.

Szkolnikowski: upadek "Przeglądu Sportowego"

Przekształcenie "PS" w dwudnik na Twitterze krytycznie ocenił Marek Szkolnikowski, szef sportu w TVP. - Przykro patrzeć na upadek "Przeglądu Sportowego", nie tylko dlatego, że mój pradziadek był jednym ze współzałożycieli, ale sam jako małolat codziennie z wypiekami na twarzy biegałem do kiosku po pachnącą farbą druk. gazetę. Braku kompetencji nie da się obronić rozwojem technologii - napisał Szkolnikowski.

Szybko odpowiedział mu Piotr Wołosik, dziennikarz "PS", nawiązując do sowitych rządowych rekompensat dla mediów publicznych. - Przykro patrzeć, to na 2,7 miliarda złotych wyrywanych przez twoją firmę z kieszeni obywateli. Nie sądzę, by pradziadek byłby z tego dumny. Chyba, że to taki pradziadek, jak pewien dziadek, którego zmyślił kiedyś twój szef – Jacek Kurski. Weź się za uczciwą robotę politruku... - napisał Wołosik.

„Przegląd Sportowy” na rynku od ponad stu lat

„Przegląd Sportowy” to jedna z najstarszych ukazujących się do dziś gazet sportowych w Europie, powstał w 1921 roku. Na początku był tygodnikiem, a od 1929 roku ukazywał się dwa razy w tygodniu (w środy i soboty). W latach 1971-2000 pismo miało pięć wydań w tygodniu. Od 2007 roku jego właścicielem jest RASP. Redaktorem naczelnym tytułu od czerwca 2020 roku jest Paweł Wołosik.

Jak wynika z badania PBC, w trzecim kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania „Przeglądu Sportowego” wyniosła 16 293 egz.

Dołącz do dyskusji: „Przegląd Sportowy” już dwa razy w tygodniu. "Zwycięży formuła dużego tygodnika"

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian
Zobaczcie, jaka bryndza jest na kanale "PS" na YT... Mało tego, 31 stycznia RASP zamyka platformę cyfrową "Komputer Świata", która miała zastąpić fizyczne wydania CD/DVD po rezygnacji z papierowych wersji wydawnictw.
odpowiedź
User
Ya
Ciekawe, jak się uda teraz walić w Michniewicza skoro wydań 3 razy mniej. Może pójdą w dluższe formy
odpowiedź
User
Agawa
Za niedługo będzie już tylko miesięcznik...
odpowiedź