Magazyn „O, The Oprah Magazine” znika w drukowanej wersji. Pozostanie tylko wydanie cyfrowe
Kobiecy miesięcznik „O, The Oprah Magazine” wydawany przez Ophrę Winfrey i koncern Hearst Communications zniknie ze sprzedaży w tradycyjnej drukowanej wersji. Ostatni numer pojawi się w kioskach w grudniu 2020 roku, później będzie dostępny jedynie w formie elektronicznej. Wydawcy wyjaśniają decyzję zmieniającym się rynkiem i koniecznością dostosowania oferty do stopniowej digitalizacji prasy.
„O, The Oprah Magazine” pojawił się na rynku w USA w 2000 r. Jest to kobiecy magazyn założony i współfinansowany przez Ophrę Winfrey, jedną z najbardziej znanych postaci w amerykańskim dziennikarstwie.
Wydawaniem tytułu zajmuje się koncern Hearst Communications.
Koniec drukowanej wersji
Teraz zapowiedziano, że „O, The Oprah Magazine” przestanie się ukazywać tradycyjnej papierowej wersji. Ostatni numer miesięcznika został przewidziany na grudzień 2020 r.
Czytaj także: Conde Nast wystartuje z magazynem „Vogue” w Skandynawii. Szefową Martina Bonnier
Ostatnio nakład każdego numeru „O” wynosi 2,2 mln egzemplarzy, nie jest znana wysokość sprzedaży tytułu.
Wraz z zakończeniem kioskowej sprzedaży magazynu pozostanie on dostępny w formie serwisu internetowego oraz wersji elektronicznej. Obecnie z cyfrowej odsłony „O” korzysta ponad 8 mln użytkowników.
W komunikacie wydawcy wyjaśniają, że decyzja o zakończeniu wydawania magazynu w druku jest podyktowana koniecznością dostosowania oferty do zmieniającej się sytuacji na rynku, stopniową digitalizacją prasy oraz zmianą zachowań czytelników.
Czytaj także: Oprah Winfrey z nowym programem w Apple TV+ o koronawirusie, do obejrzenia za darmo
Winfrey i Hearst zapewniają jednak, że tytuł w formie elektronicznej będzie nadal dynamicznie rozwijany. Nie ujawniono czy wraz z zamknięciem drukowanej wersji miesięcznika są planowane zwolnienia w redakcji „O”.
Czytaj więcej: Wygraj 10 tys. dolarów
Dołącz do dyskusji: Magazyn „O, The Oprah Magazine” znika w drukowanej wersji. Pozostanie tylko wydanie cyfrowe