SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ostatni numer „Auto Moto”. Redakcja żegna się z czytelnikami. „Znaczący wzrost kosztów papieru i druku, spadek wpływów reklamowych”

W środę do sprzedaży trafił ostatni numer miesięcznika „Auto Moto” (Wydawnictwo Bauer). „Nasze pismo także odczuło znaczący wzrost kosztów papieru i druku oraz towarzyszący temu spadek wpływów reklamowych. W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na zakończenie wydawania miesięcznika Auto Moto” - napisał w pożegnaniu redaktor naczelny Wojciech Jurko.

Na początku lutego, podczas prezentacji na temat roli prasy w mediamiksie, Wydawnictwo Bauer ogłosiło zamknięcie miesięcznika „Auto Moto”. Tytuł ukazywał się od 21 lat, ostatni numer na rynku pojawi się w środę 15 lutego.

Na stronach wydania z czytelnikami żegna się redaktor naczelny tytułu Wojciech Jurko. „Ubiegły rok był wyjątkowo trudny dla motoryzacji. Spadki sprzedaży dotknęły wiele dobrze prosperujących firm, a problemy z dostępnością aut stały się rzeczywistością tej branży. Ale problemy dotyczą nie tylko producentów i sprzedawców samochodów” - napisał.

„Kryzys dotknął także segment mediów motoryzacyjnych. Z rynku zniknęły tytuły z wieloletnimi tradycjami – Auto Świat oraz Auto Motor i Sport. Nasze pismo także odczuło znaczący wzrost kosztów papieru i druku oraz towarzyszący temu spadek wpływów reklamowych. W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na zakończenie wydawania miesięcznika Auto Moto” - przyznał Jurko.

Redaktor naczelny dziękuje czytelnikom za wspólnie spędzone lata. „Zespół dziennikarzy tworzących Auto Moto będzie nadal obecny w mediach – zarówno tych drukowanych, jak i w internecie. Zapraszam wszystkich Czytelników do lektury tygodnika Motor, a treści, które do tej pory mogli znaleźć na łamach Auto Moto będą także obecne w serwisie magazynauto.pl” - dodał.

 

 

Jak przekazał Wirtualnemedia.pl Bauer, w związku z zamknięciem „Auto Moto” nie są planowane zwolnienia, jego zespół ma być wsparciem dla wciąż wydawanego tygodnika „Motor”.

„Auto Moto” to kolejny tytuł motoryzacyjny, który znika z polskiego rynku. W grudniu ub.r Ringier Axel Springer Polska zakończył wydawanie papierowego „Auto Świata”. Z kolei spółka Motor-Presse Polska w związku z upadłością przestała wydawać magazyny „Auto Motor i Sport” oraz „Motocykl”.

Jak wynika z danych PBC, średnia sprzedaż wydania „Auto Moto” w trzecim kwartale ub.r. wyniosła 19 857 egz., a „Motoru” - 43 143 egz.

Dołącz do dyskusji: Ostatni numer „Auto Moto”. Redakcja żegna się z czytelnikami. „Znaczący wzrost kosztów papieru i druku, spadek wpływów reklamowych”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gościni
To ciekawe, że to redaktorzy naczelni zawsze decydują się zakończyć wydawanie czasopisma.
0 0
odpowiedź
User
Czytelnik
Szkoda tych pism , bo przecież sprzedaż nie była najgorsza…
0 0
odpowiedź
User
xyz
Po rejestracjach aut z okładki ostatniego numeru widać, że była to kalka z niemieckiego Auto Zeitung. Z takim podejściem do tworzenia pisma dla polskiego czytelnika czego oczekiwali?
0 0
odpowiedź