„Kobieta i Życie” na czele. „Poradnik Domowy” najmocniej w dół
W styczniu 2015 roku nowym liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych została „Kobieta i Życie”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Świat Kobiety”, z kolei najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 361 240 egz. W porównaniu do stycznia 2014 roku zwiększyła się ona o 8,49 proc. Wówczas miesięcznik ten był drugi.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z czwartego na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik uplasował się na poziomie 354 134 egz., po wzroście o 17,36 proc. - największym w zestawieniu.
Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda), który rok wcześniej był liderem. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,33 proc. do 317 131 egz.
Z kolei największy spadek, wynoszący 17,91 proc., odnotował „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu br. wyniosła 263 523 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 434 414 | 361 240 | 361 240 | 424 924 | 332 983 | 332 983 |
Świat Kobiety | 444 773 | 354 134 | 354 134 | 429 864 | 301 740 | 301 740 |
Dobre Rady | 480 000 | 317 131 | 317 131 | 515 000 | 349 761 | 349 761 |
Poradnik Domowy | 396 830 | 263 523 | 263 523 | 428 946 | 320 998 | 320 998 |
Claudia | 314 238 | 195 595 | 195 595 | 373 970 | 205 920 | 205 920 |
Cała Ty | 240 000 | 144 818 | 144 818 | 358 000 | 172 367 | 172 367 |
Olivia | 224 957 | 142 477 | 142 477 | 234 931 | 146 951 | 146 951 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku większość miesięczników poradnikowych zanotowała spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy” - było to 20,42 proc. Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 7,62 proc., odnotowała „Olivia” (Wydawnictwo Bauer).
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 434 414 | 361 240 | 361 240 | 445 124 | 387 301 | 387 301 |
Świat Kobiety | 444 773 | 354 134 | 354 134 | 449 819 | 407 040 | 407 040 |
Dobre Rady | 480 000 | 317 131 | 317 131 | 505 000 | 367 786 | 367 786 |
Poradnik Domowy | 396 830 | 263 523 | 263 523 | 435 294 | 331 180 | 331 155 |
Claudia | 314 238 | 195 595 | 195 595 | 317 000 | 201 149 | 201 149 |
Cała Ty | 240 000 | 144 818 | 144 818 | 250 025 | 188 188 | 188 188 |
Olivia | 224 957 | 142 477 | 142 477 | 224 970 | 132 395 | 132 395 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele. „Poradnik Domowy” najmocniej w dół