„Kobieta i Życie” i „Świat Kobiety” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 333 696 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się ona o 4,78 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 288 833 egz., po spadku o 8,63 proc.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,10 proc. do 266 141 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż zmalała o 22,76 proc. do 198 806 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
I-III kwartał |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Kobieta i Życie |
445 993 |
333 696 |
333 696 |
454 314 |
350 444 |
350 444 |
-4,78% |
Świat Kobiety |
415 134 |
288 833 |
288 833 |
438 216 |
316 114 |
316 114 |
-8,63% |
Dobre Rady |
404 528 |
269 479 |
266 141 |
451 194 |
292 783 |
292 783 |
-9,10% |
Poradnik Domowy |
294 429 |
198 806 |
198 806 |
373 730 |
257 382 |
257 382 |
-22,76% |
Claudia |
292 388 |
168 996 |
165 662 |
321 598 |
186 327 |
186 327 |
-11,09% |
Olivia |
227 720 |
132 596 |
132 583 |
240 610 |
144 056 |
144 056 |
-7,96% |
Cała Ty |
186 444 |
105 999 |
105 999 |
220 592 |
123 215 |
123 215 |
-13,97% |
We wrześniu 2016 roku liderem również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 18,92 proc. do 335 846 egz.
Podium uzupełniają: „Świat Kobiety” (288 678 egz.; w dół o 18,23 proc.) i „Dobre Rady” (287 855 egz.; wzrost o 2,71 proc. - jedyny w zestawieniu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Poradnik Domowy” (186 545 egz.; w dół o 31,93 proc)
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Kobieta i Życie |
439 956 |
335 846 |
335 846 |
479 978 |
414 232 |
414 232 |
-18,92% |
Świat Kobiety |
414 944 |
288 678 |
288 678 |
464 950 |
353 054 |
353 054 |
-18,23% |
Dobre Rady |
387 000 |
287 855 |
287 855 |
436 000 |
280 266 |
280 266 |
2,71% |
Poradnik Domowy |
267 930 |
186 545 |
186 545 |
352 640 |
274 041 |
274 041 |
-31,93% |
Claudia |
287 260 |
159 217 |
159 217 |
307 500 |
195 300 |
195 300 |
-18,48% |
Olivia |
234 911 |
156 026 |
156 026 |
274 925 |
172 494 |
172 494 |
-9,55% |
Cała Ty |
172 000 |
90 311 |
90 311 |
198 000 |
109 703 |
109 703 |
-17,68% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” i „Świat Kobiety” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach