„Kobieta i Życie” i „Świat Kobiety” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 333 696 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się ona o 4,78 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 288 833 egz., po spadku o 8,63 proc.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,10 proc. do 266 141 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż zmalała o 22,76 proc. do 198 806 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
I-III kwartał | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Kobieta i Życie | 445 993 | 333 696 | 333 696 | 454 314 | 350 444 | 350 444 | -4,78% |
Świat Kobiety | 415 134 | 288 833 | 288 833 | 438 216 | 316 114 | 316 114 | -8,63% |
Dobre Rady | 404 528 | 269 479 | 266 141 | 451 194 | 292 783 | 292 783 | -9,10% |
Poradnik Domowy | 294 429 | 198 806 | 198 806 | 373 730 | 257 382 | 257 382 | -22,76% |
Claudia | 292 388 | 168 996 | 165 662 | 321 598 | 186 327 | 186 327 | -11,09% |
Olivia | 227 720 | 132 596 | 132 583 | 240 610 | 144 056 | 144 056 | -7,96% |
Cała Ty | 186 444 | 105 999 | 105 999 | 220 592 | 123 215 | 123 215 | -13,97% |
We wrześniu 2016 roku liderem również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 18,92 proc. do 335 846 egz.
Podium uzupełniają: „Świat Kobiety” (288 678 egz.; w dół o 18,23 proc.) i „Dobre Rady” (287 855 egz.; wzrost o 2,71 proc. - jedyny w zestawieniu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Poradnik Domowy” (186 545 egz.; w dół o 31,93 proc)
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Kobieta i Życie | 439 956 | 335 846 | 335 846 | 479 978 | 414 232 | 414 232 | -18,92% |
Świat Kobiety | 414 944 | 288 678 | 288 678 | 464 950 | 353 054 | 353 054 | -18,23% |
Dobre Rady | 387 000 | 287 855 | 287 855 | 436 000 | 280 266 | 280 266 | 2,71% |
Poradnik Domowy | 267 930 | 186 545 | 186 545 | 352 640 | 274 041 | 274 041 | -31,93% |
Claudia | 287 260 | 159 217 | 159 217 | 307 500 | 195 300 | 195 300 | -18,48% |
Olivia | 234 911 | 156 026 | 156 026 | 274 925 | 172 494 | 172 494 | -9,55% |
Cała Ty | 172 000 | 90 311 | 90 311 | 198 000 | 109 703 | 109 703 | -17,68% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” i „Świat Kobiety” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach