Kobiecy 'Bluszcz' po 70 latach wraca na rynek
Po 70 latach 1 października br. na rynku znów pojawi się magazyndla kobiet "Bluszcz". Literacko-kulturalny miesięcznik będziewydawany przez Wydawnictwo Elipsa.
Tytuł kierowany będzie do kobiet, które lubią czytać i kupowaćksiążki oraz sięgają po takie magazyny jak "Zwierciadło", "TwójStyl" i "Pani". Adresatami pisma będą panie w wieku 25-54 lata,posiadające wyższe wykształcenie, zarabiające znacznie powyżejśredniej krajowej i mieszkające w dużych miastach.
Pomysł na reaktywację "Bluszcza" to odpowiedź na potrzeby rynkuprasy. Jak informuje wydawca, pismo ma stanowić alternatywę dlakobiet, które są znudzone magazynami, gdzie główną zawartością sązdjęcia i krótkie formy dziennikarskie. Na łamach miesięcznikaczytelniczki znajdą m.in. felietony, opowiadania, recenzje filmowe,książkowe i teatralne, a także bajki dla dzieci. Ilustracjenawiązywać mają do prasy przedwojennej. Pismo liczyć będzie 168stron.
Reaktor naczelną "Bluszcza" została Joanna Laprus-Mikulska, adyrektorem artystycznym - Bartłomiej Kuźmicki. Do współpracy przytworzeniu magazynu zostali zaproszeni pisarze, publicyści irysownicy, m.in. Janusz Leon Wiśniewski, Joanna Chmielewska, MonikaSzwaja, Katarzyna Grochola, Rafał Bryndal, Bogusław Wołoszański,Barbara Rybałtowska, Natalia Jaroszewska, Joanna Brodzik iMałgorzata Kalicińska.
Za sprzedaż reklam w tytule oraz doradztwo w zakresie politykisprzedażowej i strategii marketingowej odpowiada dom sprzedażyprasy Ad Meritum (spółka zależna Internet Group). Oferuje onreklamodawcom możliwość wykupienia reklam w formie rysunków iilustracji.
Pierwszy numer pisma ukaże się w nakładzie 150 tys. egz. i cenie8 zł. Każdemu z trzech kolejnych wydań towarzyszyć będzie kampaniareklamowa w telewizji (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN 24), radiu (RMFClassic, Vox, Trójka), internecie (m.in.: Onet.pl i WirtualnaPolska) oraz w punktach sprzedaży. Kampanię przygotowałowydawnictwo we własnym zakresie, a media zaplanowało przywspółpracy z domem mediowym Mastermind.
"Bluszcz" jako tygodnik ilustrowany dla kobiet ukazywał się wlatach 1865 -1939. Na łamach pisma publikowali m.in. Adam Asnyk,Maria Dąbrowska, Konstanty Ildefons Gałczyński i ElizaOrzeszkowa.
Elipsa powstała w 2001 roku i na początku zajmowała siędziałalnością reklamową. Później spółka zaczęła wydawać kolekcjeksiążkowe dla wydawców prasy (jej tytuły ukazywały się z "GazetąWyborczą" i "Super Expressem").
Dołącz do dyskusji: Kobiecy 'Bluszcz' po 70 latach wraca na rynek