SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klienci PKO BP częściej logują się za pośrednictwem aplikacji niż przez serwis internetowy

W sierpniu br. liczba logowań do aplikacji IKO PKO Banku Polskiego sięgnęła 44 milionów i przekroczyła liczbę wejść do serwisu transakcyjnego iPKO. To oznacza, że klienci coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z bankiem.

Liczba logowań do aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego do tej pory nie przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Sierpień 2018 roku był pierwszym miesiącem, w którym ta proporcja się odwróciła.

Obecnie klienci banku posiadają na swoich telefonach już ponad 2,8 mln aplikacji IKO, a ich aktywność za pośrednictwem telefonów komórkowych rośnie. Pierwsze 50 milionów transakcji w IKO wykonali w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 milionów w zaledwie 8 miesięcy. W sumie od startu aplikacji w 2013 roku daje to wynik 113 milionów transakcji – najczęściej klienci dokonują przelewów oraz płatności w internecie.

Aplikacja jest dostępna w 4 wersjach językowych (po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku) i umożliwia zarówno zarządzanie finansami osobistymi z poziomu telefonu komórkowego, jak i dokonywanie transakcji finansowych, w tym płatności.

Niedawno uzupełniono ją o powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku bankowym, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, oraz mobilnej autoryzacji.

W I połowie 2018 r. skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego wyniósł 1,69 mld zł, a wartość aktywów sięgnęła ponad 298,7 mld zł.

 

 

Dołącz do dyskusji: Klienci PKO BP częściej logują się za pośrednictwem aplikacji niż przez serwis internetowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl