Kino Polska liczy na 12 mln zysku w br. i planuje nowe kanały
Spółka Kino Polska TV, która rozpoczęła ofertę publiczną swoich akcji, liczy, że w br. osiągnie zysk netto w wysokości 12,45 mln zł. Firma pieniądze pozyskane z giełdy zamierza przeznaczyć na nowe stacje oraz zakup urządzeń i programów.
Zysk netto Kino Polska TV w 2011 r. może wynieść 12,45 mln zł wobec 9,02 mln zł w zeszłym roku (dane szacunkowe). Natomiast przychody w br. mają wynieść 84,80 mln zł (w 2010 roku wyniosły 50,56 mln zł). - W ostatnich latach osiągaliśmy dynamikę wzrostu przychodów i zysków na poziomie kilkudziesięciu procent i taka będzie też w najbliższych latach - powiedział na konferencji dyrektor generalny i wiceprezes Kino Polska TV Bogusław Kisielewski. Ok. 80 proc. przychodów spółki to opłaty za dystrybucję jej kanałów od operatorów, a resztę stanowią przychody ze sprzedaży czasu reklamowego.
Spółka produkuje i dystrybuuje pięć kanałów filmowych: skierowane do szerokiej dystrybucji Kino Polska z archiwalnymi polskimi filmami i serialami (dociera do 7,2 mln abonentów) i pokazujący filmy amerykańskie Filmbox oraz trzy kanały premium: Filmbox Extra, Filmbox Family i Filmbox HD – jak ujawniono na konferencji mają one już 500 tys. abonentów. Do spółki należy też portal filmowy Stopklatka.pl.
Kino Polska TV planuje uruchomienie kolejnych kanałów. W maju br. rozpocznie nadawanie stacja Kino Polska Muzyka, prezentująca polską muzykę (więcej na ten temat), w planach jest też uruchomienie kanału Kino Polska HD, który pokazywałby zrekonstruowane cyfrowo krajowe filmy. Piotr Reisch, prezes spółki, terminu startu tej stacji nie podaje. - Czekamy na pozyskanie kontentu, musimy mieć 150-200 filmów – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Nadawca może wcześniej wprowadzić okienko z filmami HD na kanale Kino Polska przy współpracy z operatorami kablowymi.
Z kolei na przełomie III i IV kwartału spółka zamierza rozpocząć emisję zapowiadanych już od dawna kanałów premium FashionBox HD (będzie poświęcony modzie), FightBox HD (pokazywać będzie sztuki walki) i FilmBox Action HD (z filmami akcji). Będą one prawie całkowicie oparte na kontencie zagranicznym.
Spółka złożyła też w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji wniosek dla kanału Kino Polska Nostalgia, ale uruchomi go jeśli otrzyma dla niego miejsce na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-1).
Wartość oferty, w której sprzedawane są tylko nowe akcje, może wynieść 40 mln zł - jeśli cena emisyjna zostanie ustalona w górnym przedziale widełek cenowych (8,5-10,0 zł). Oferta rozpoczęła się 16 marca od budowy księgi popytu, która potrwa do 22 marca. Tego dnia zostanie ustalona cena emisyjna. Zapisy w obu transzach potrwają od 23 do 30 marca. W transzy dla małych inwestorów znajdzie się 1 mln akcji, a dla dużych inwestorów przeznaczono 3 mln udziałów. Oferującym jest Noble Securities - Liczymy, że debiut spółki na GPW będzie możliwy w kwietniu – powiedział Norbert Kozioł, wiceprezes Noble Securities.
Pozyskane z oferty środki spółka chce przeznaczyć na: uruchomienie kanału Kino Polska HD (7,0-14,0 mln zł), inwestycje w produkcję programów z rodziny FilmBox (6,0-108 mln zł), zakup infrastruktury technicznej - urządzeń i programów (3,0-5,0 mln zł), utworzenie programu Kino Polska Muzyka (2,0-3,5 mln zł) oraz na produkcję filmową (2,0-5,0 mln zł). - mówił
Głównym udziałowcem Kino Polska TV jest SPI International Polska, które posiada akcje stanowiące 91,57 proc. kapitału spółki i dające analogiczną liczbę głosów na walnym zgromadzeniu. 7,03 proc. akcji ma prezes Piotr Reisch, który jest również głównym akcjonariuszem SPI. Jeśli nowi udziałowcy obejmą wszystkie oferowane akcje, to ich udział w podwyższonym kapitale spółki wyniesie 28,84 proc.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska liczy na 12 mln zysku w br. i planuje nowe kanały