SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kiedy Azja pokona Amerykę Płn. w wydatkach na reklamę?

Nadchodzi dzień, w którym region Azji i Pacyfiku wyprzedzi Amerykę Północną i stanie się największym rynkiem reklamowym na świecie. Pytanie tylko kiedy to się stanie.

Firma eMarketer prognozuje, że w bieżącym roku reklamodawcy wydadzą na reklamę w regionie Azji i Pacyfiku 135,1 miliarda dolarów, w porównaniu do 176,6 miliarda dolarów w Ameryce Północnej.



Do 2014 roku wartość północnoamerykańskiego rynku ma rosnąć o około 2 proc. rocznie i sięgnąć wówczas 190,6 miliarda dolarów. Tymczasem w regionie Azji i Pacyfiku spodziewany jest wzrost w tempie od 4 do 8 proc., do 173 miliardów dolarów.

Obecnie Ameryka Północna kontroluje 36,6 proc. światowego rynku reklamy, w porównaniu do 28 proc. w przypadku regionu Azji i Pacyfiku. Jednak do 2014 roku różnica ta wyraźnie zmaleje i wyniesie wtedy 33,8 do 30,7 proc. Według eMarketera, przy obecnych wskaźnikach wzrostu region Azji i Pacyfiku wyprzedzi Amerykę Północną w 2016 lub 2017 roku.

Dołącz do dyskusji: Kiedy Azja pokona Amerykę Płn. w wydatkach na reklamę?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl