SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanały informacyjne: TVP Info traci, TV Biznes wyprzedziła TVN CNBC

W styczniu 2012 roku wśród kanałów informacyjnych pozycję lidera oglądalności obroniła stacja TVP Info, ale zanotowała ona największy spadek. Sporo stracił też kanał TVN CNBC, który został wyprzedzony przez TV Biznes. W grupie 16-49 liderem był TVN24.

Średnia minutowa widownia TVP Info w styczniu 2013 roku wyniosła 214 tys. osób i była o 17,91 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 3,75 proc. do 3 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Na drugim miejscu umocnił się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował wzrost widowni o 0,25 proc. do poziomu 201 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji już jednak spadł z 2,90 proc. do 2,83 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w styczniu br. w każdej minucie miał średnio 68 tys. widzów, czyli o 12,50 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji wzrósł z 0,87 proc. do 0,95 proc.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 13,32 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,04 pkt. proc. do poziomu 0,18 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera awansowała już jednak stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,15 proc. (wzrost o 0,15 pkt. proc). Z kolei na drugie miejsce spadł kanał TVP Info z wynikiem wynoszącym 1,43 proc. (spadek o 0,64 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,77 proc.; + 0,15 pkt. proc.). Z kolei udział zajmującej czwartą lokatę Superstacji ustabilizował się tutaj na poziomie 0,07 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
TVP Info styczeń 2013 213585 3,00% 1,43%
styczeń 2012 260173 3,75% 2,07%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24 styczeń 2013 201381 2,83% 2,15%
styczeń 2012 200882 2,90% 2,00%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat News styczeń 2013 67663 0,95% 0,77%
styczeń 2012 60143 0,87% 0,62%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Superstacja styczeń 2013 12941 0,18% 0,07%
styczeń 2012 14930 0,22% 0,07%


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja TV Biznes, która w styczniu 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 73,13 proc. do 3,2 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,05 proc. Od 18 lutego br. kanał ten nazywać się będzie Polsat Biznes (więcej na ten temat).

Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała aż o 50,44 proc. do 2,4 tys. osób. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,04 pkt. proc. i wyniósł 0,03 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
TVN CNBC styczeń 2013 2414 0,03% 0,03%
styczeń 2012 4871 0,07% 0,06%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TV Biznes styczeń 2013 3241 0,05% 0,04%
styczeń 2012 1872 0,03% 0,03%


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6 tys. widzów, czyli o 16,27 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

WIRTUALNEMEDIA.PL Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
TVN Meteo styczeń 2013 6036 0,08% 0,09%
styczeń 2012 7209 0,10% 0,11%


W styczniu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało relację na żywo z 27 stycznia br. (1,07 mln osób), w TVN24 hitem były „Fakty po Faktach” (758 tys. widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (552 tys. widzów).

TVP INFO  Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
RELACJA NA ZYWO 27-01-2013 17:18 1072303 7,00%
TELEKURIER 25-01-2013 21:05 786740 4,78%
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE 30-01-2013 21:45 757658 5,26%
LISTY GONCZE /SER.DOK.POL./ 06-01-2013 20:00 734884 4,27%
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM 06-01-2013 20:51 723030 4,34%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24 Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
FAKTY PO FAKTACH 25-01-2013 19:25 758024 4,71%
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./ 27-01-2013 10:45 692371 6,44%
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./ 27-01-2013 11:38 574061 5,12%
SZKLO KONTAKTOWE /PROG. PUBL. POL./ 23-01-2013 21:59 554775 4,48%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ 30-01-2013 20:03 547841 3,27%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat News Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./ 27-01-2013 19:50 552261 3,18%
WYDARZENIA 15-01-2013 18:50 455765 2,89%
INFORMACJE 01-01-2013 12:30 293055 2,46%
SPORT /SERWIS SPORT./ 20-01-2013 19:19 292043 1,79%
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./ 10-01-2013 19:16 290104 1,90%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Superstacja Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./ 04-01-2013 21:42 112249 0,78%
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./ 18-01-2013 20:44 109525 0,69%
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ 18-01-2013 21:15 108828 0,71%
SPORT /SERWIS SPORT./ 20-01-2013 20:31 102671 0,61%
ZWIERCIADLO TYGODNIA /PROG.PUBL./ 26-01-2013 20:43 82837 0,53%

 
 

Dołącz do dyskusji: Kanały informacyjne: TVP Info traci, TV Biznes wyprzedziła TVN CNBC

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Jeżeli skorygujemy wyniki poszczególnych kanałów informacyjnych najważniejszym kryterium, jakim jest zasięg nadawanego przez nie sygnału, konkluzja nasunie się sama. Po TVP-olitrukach zostają na Woronicza same zgliszcza. I na tym kończy się ich misja.
0 0
odpowiedź
User
uwe
młotkowski pakuj manaty przed 18 stycznia
0 0
odpowiedź
User
bilbo
Tvp Info spada? Hmmmm, ciekawe dlaczego? Oni tak się starają. Tak mnie tylko zastanawia, dlaczego np. w poniedziałkowe poranki na ich stołach i w przeglądach prasy jakoś nie dostrzegam "W sieci", czy też "Do rzeczy"? Może im brak pieniędzy?
0 0
odpowiedź